عید مبعث برانگیختگی خوبی‌ها بر عالم هستی است
کد خبر: 4198730
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

عید مبعث برانگیختگی خوبی‌ها بر عالم هستی است

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی گفت: عید مبعث برانگیخته شدن و حرکت کردن برای حاکم کردن خوبی‌ها، ارزش‌ها و زیبایی‌ها بر عالم هستی است

حجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عید مبعث عید انسانیت و بازگشت به فطرت، پاکی‌‌ها و ایثار است، گفت: اگر پیشرفت، رشد و سعادت بخواهیم باید برگردیم به پیام‌های این عید که در واقع پیامبر(ص) در این روز یک رسالتی را آغاز کردند که همه ما ماموریم آن رسالت را ادامه دهیم تا اینکه به تمدن اسلامی و حاکم شدن همه ارزش‌ها در جهان ختم شود.

وی با بیان اینکه عید مبعث در واقع برانگیخته شدن و حرکت کردن برای حاکم کردن خوبی‌ها، ارزش‌ها و زیبایی‌ها بر عالم هستی است، افزود: بزرگترین شعار پیامبر(ص) در خصوص محقق کننده این اهداف، شعار توحید و یکتاپرستی است.  

حجت‌الاسلام دلدار اظهار کرد: اگر در خانواده محور، توحید باشد محل آرامش خواهد بود و اگر بزرگ‌ترین شعار پیامبر که توحید و یکتاپرستی بوده است محقق شود باید هر چیزی سرجای خود قرار می‌گیرد و نتیجه آن عدالت، اخلاق، ایثار و ازخودگذشتگی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی در خصوص اینکه برای تحقق شعار توحید چه کنیم، گفت: باید علم و بصیرت خود را بالا ببریم در جامعه‌ایی که برپایه علم و تخصص است و مردم در ریل دستورات خداوند حرکت می‌کنند و تعهد خود را به دستوارات خداوند نشان می‌دهند پیشرفت قطعی است.

وی افزود: در جامعه برآمده از مبعث افراد جامعه در تعبد و تعهد رقابت می‌کنند و برهمدیگر پیشی می گیرند و لازم است همت والدین درخانه و مربیان در مدرسه تربیت چنین نسلی باشد.

حجت‌الاسلام دلدار اظهار کرد: هر مسلمان باید این را مد نظر قرار دهد که سرباز پیامبر (ص) است و در راستای اهداف پیامبر(ص) که تشکیل جامعه یکتاپرست و متعبد و عالم می‌باشد حرکت می‌کند و اگر احساس و تلاش‌ها به این سمت و سو باشد طبعا اهداف افراد و جامعه با این شعارها محقق خواهد شد و بهشت موعود در دنیا شکل خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه رضویه خراسان‌جنوبی بیان کرد: اولیاء دین از ما خواسته‌اند با عمل خودمان اسلام را به نمایش بگذاریم و دیگران را به توحید دعوت کنیم و منادی وحدت و ایثار و عدالت باشیم.

انتهای پیام
captcha