انقلاب اسلامی فاصله میان مردم و نخبگان را از بین برد
کد خبر: 4190044
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
حجت‌الاسلام رستمی در آیین «رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه»:

انقلاب اسلامی فاصله میان مردم و نخبگان را از بین برد

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تجربه فاصله میان مردم و اندیشمندان در طول تاریخ کشور گفت: با انقلاب اسلامی این فاصله از بین رفت و همین موضوع موجب پیروزی انقلاب شد و توانستیم از تلاطمات و امواج عبور کنیم.

حجت‌الاسلام رستمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین «رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه» صبح امروز، پنجم دی ماه در سالن علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.
 
محمد اسحاقی، معاون آموزش و پژوهش مؤسسه انقلاب اسلامی، در ابتدای این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: ما سه گام در مواجهه با بیانات مقام معظم رهبری داریم؛ گام نخست مربوط به پژوهش است، گام دوم مربوط به تبلیغ و تبیین و ترویج است و گام سوم هم به تحقق و اجرایی شدن ارتباط دارد.
 
وی افزود: در دفتر حفظ و نشر آثار انقلاب اسلامی مطالعات خوبی برای تبیین بیانات مقام معظم رهبری با مشارکت دیگران انجام شده که مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» یکی از آنهاست. در بیانات مقام معظم رهبری هدایت‌های قرآنی بسیاری وجود دارد و باید مبنای قرانی و وحیانی بیانات ایشان را مورد بررسی قرار داد.
 
معاون آموزش و پژوهش مؤسسه انقلاب اسلامی گفت: گردآورندگان این مجموعه ۴۰ جلدی تجربه زیستی در شرایط مختلف را داشته و نوشته او مبتنی بر پاسخ به چالش‌ها و نیازهای زمانه است و لذا می‌توان گفت زیرساخت‌های فکری در این مجموعه مدنظر قرار گرفته و بخشی از این کتاب به نحو شایسته و بایسته ابعاد مختلف علوم بنیادی و شناختی و هستی‌شناسی را بیان می‌کند. همچنین این کتاب یک منظومه منسجمی است و برای همه دستگاه‌ها چه آموزشی، پرورشی و چه رسانه‌ها و حتی همه دستگاه‌ها کاربرد دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سخنران بعدی این مراسم بود که اظهار کرد: فاصله میان متفکران و اندیشمندان با جامعه موجب تأسف است و در طول تاریخ بارها آن را تجربه کرده‌ایم. تلخی فاصله ذائقه همه را تلخ کرده اما با انقلاب اسلامی این فاصله از بین رفت و همین موضوع موجب پیروزی انقلاب شود و از تلاطمات و امواج عبور کند و تثبیت شود.
 
وی افزود: همراهی مردم با رهبران انقلاب دائمی بود و دشمنان نتوانستند آن را از بین ببرند. امام راحل فردی با ویژگی‌های نادر و کمیاب بودند که هم ویژگی‌های زعامت داشتند و هم اینکه نسبت به موضوعات مختلف و از همه مهمتر علم و علم‌پروری اشراف و باور داشتند. 
 
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جوانان و جامعه متفکر با آثار امام راحل و مقام معظم رهبری ارتباط می‌گیرند، گفت: مجموعه ره‌نامه مورد تقدیر بوده و برای جوانان و بهره‌برداری از آن کاری مفید محسوب می‌شود. این آثار مایه خودسازی و پرورش است و همچنین باید آن را مجموعه‌ای حول بیانات مقام معظم رهبری و تبیین اندیشه‌های ایشان دانست.
 
آیین رونمایی از مجموعه 40 جلدی ره‌نامه
 
در ادامه این نشست از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدای هسته‌ای رونمایی شد.
انتهای پیام
captcha