تیم‌های پزشکی در هفته بسیج به مناطق محروم سیستان اعزام شدند
کد خبر: 4184388
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

تیم‌های پزشکی در هفته بسیج به مناطق محروم سیستان اعزام شدند

هادی میرزایی گفت: به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج، اعزام تیم‌های متعدد عمومی و تخصصی به منظور ارائه خدمات به مناطق محروم سیستان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی زابل و بسیج جامعه پزشکی قرار گرفت که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم زابلهادی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت‌گو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، درباره ارائه خدمات پزشکی به مناطق محروم در هفته بسیج اظهارکرد: هفته بسیج در واقع یادآور فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان با غیرت ایران اسلامی است و ضرورت دارد تا این فداکاری‌ها در آحاد جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: تفکر بسیجی یک تفکر ناب آمیخته شده با روح خدمت کردن است و همین تفکر باعث شده تا ایران اسلامی امروز به اقتدار لازم دست یابد، تلاش ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بر این بوده تا همواره خدمت‌رسانی به مردم آمیخته با همین نگاه و تفکر باشد، چه بسا در دوران سخت، دشوار و نفس‌گیر کرونا طلایه‌داران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی در صفوف اول مبارزه با این ویروس مرگ‌بار بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: در هفته بسیج تیم‌های متعدد پزشکی عمومی و تخصصی با همکاری ارزشمند بسیج جامعه پزشکی در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان و این دانشگاه، به مناطق محروم سیستان اعزام شدند و علاوه بر انجام ویزیت‌ رایگان بیماران،‌ خدمات روانشناختی و مشاوره، کنترل فشارخون نیز برای شهروندان انجام شد.

میرزایی ادامه داد: از اقدامات خوبی که انجام شد حضور تیم‌های پزشکی در مناطق حاشیه‌نشین و همچنین ندامتگاه شهرستان زابل و انجام ویزیت رایگان بود که اتفاقا مورد استقبال مراجعه کنندگان نیز قرار گرفت.

وی گفت: در واقع هفته بسیج بهانه‌ای شد تا بتوانیم به مردم در مناطق کم برخوردار و محروم سیستان خدمات پزشکی خوبی ارائه کنیم، اگرچه خدمت به مردم برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک وظیفه محسوب می‌شود و در ارائه این وظیفه به هیچ عنوان نباید کوتاهی صورت پذیرد، اما خدمت رسانی به مردم در یک چنین مناسبت‌هایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام
captcha