حضور ایران در نمایشگاه صنعت حلال اندونزی
کد خبر: 4179031
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

حضور ایران در نمایشگاه صنعت حلال اندونزی

نمایشگاه بین‌المللی حلال اندونزی با حضور بیش از صد و پنجاه شرکت فعال داخلی و بین‌المللی در حوزه صنعت حلال و محصولات مرتبط آن در اندونزی افتتاح شد و غرفه ایران هم در این نمایشگاه محصولات فرهنگی و غذایی خود را به بازدیدکنندگان عرضه کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با حضور در نمایشگاه صنعت حلال آخرین محصولات فرهنگی و غذایی را در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار داد.

 صنایع دستی و کتب نفیس در حوزه‌های مختلف مانند معرفی ایران با محوریت غذای ایرانی و البسه اسلامی از جمله محصولاتی است که در نمایشگاه ارائه شد.

درکنار این محصولات فرهنگی برخی از محصولات ایرانی(زعفران، خرما، عسل، پسته، کشمش) با همکاری ایرانیان مقیم نیز در این نمایشگاه عرضه شد.

نمایشگاه  صنعت حلال فرصتی برای تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان از سراسر جهان است تا در زمینه حلال و صنایع وابسته به آن آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات را معرفی کنند.

نمایشگاه حلال اندونزی 2023 بزرگترین رویداد نمایشگاهی و گردهمایی بخش خصوصی در حوزه حلال در اندونزی محسوب می‌شود که با هم‌افزایی طرف‌های مختلف از جمله تجار دولت بر پا شد. 

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه حلال گفت: تلاش شده بستر معرفی و ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته شود.

ابراهیمی حضور ایران را در چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مغتنمی دانست و افزود: در این رویداد فرهنگی با برخی از کشورها خصوصاً شرکت‌ها و برندهای صاحب حلال اندونزیایی نشست‌ها  و گفت‌وگوهایی برای همکاری در حوزه صنعت حلال بحث و تبادل نظر شد.

محمد بروجردی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی هم در حاشیه بازدید از غرفه رایزنی فرهنگی ایران با اشاره به ظرفیت‌های کشور در صنعت حلال گفت: بنده امروز تلاش کردم در بسیاری از غرفه‌ها حضور پیدا کنم و تنوع غرفه جمهوری اسلامی ایران با ارائه محصولات فرهنگی و غذایی برایم جذاب بود.

بروجردی افزود: تلاش خواهیم کرد با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان تبادل هیئت‌های نمایشگاهی و حضور فعالان صنایع حلال دو کشور تسهیل و مهیا شود.

 بسیاری از کشورهای اسلامی و فعال در حوزه صنعت حلال از قبیل عربستان سعودی، فلسطین، قطر، پاکستان، عراق، مالزی، ترکیه و سنگاپور نیز در این نمایشگاه حضور داشتند.

همزمان با برپایی نمایشگاه حلال گروه محلی و موسیقی سنتی کیان جام ( رقص سماع از تربت جام ) در غرفه جمهوری اسلامی ایران و فلسطین حضور پیدا کرد. گروه موسیقی کیان جام به یاد مردم مظلوم غزه با نواختن موسیقی سنتی یاد شهدا و رشادت‌های  مردم آن را گرامی داشتند. از جلوه‌های ویژه این نمایشگاه حضور رایزنی فرهنگی کشورمان با پرچم منقوش به فلسطین و جمهوری اسلامی ایران در غرفه فلسطین بود.

همسر سفیر فلسطین در اندونزی نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و در عمل متقابل و ادای احترام به دو کشور در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرد و رایزن فرهنگی کشورمان نیز پرچم منقوش به دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فلسطین را  به همسر سفیر فلسطین در اندونزی اهدا کرد.

 نمایشگاه حلال اندونزی از تاریخ 25 تا 29 ماه اکتبر (3 تا 7 آبان) سال جاری و به مدت 5 روز در مرکز معتبر نمایشگاه‌های اندونزی JCC در شهر جاکارتا دایر بود. برای نمایشگاه امسال فضای نمایشگاهی به وسعت 2500 متر مربع در نظر گرفته شد و در این رویداد، شرکت‌ها و برندهای مختلفی از حوزه‌های مختلف صنعت حلال شامل محصولات فرهنگی، مواد غذایی و آشامیدنی، محصولات آرایشی و بهداشتی، دارویی، خدمات مالی و بانکی و غیره حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha