داوری عدالت‌محور؛ مهمترین رکن برگزاری مسابقات قرآن
کد خبر: 4175960
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

داوری عدالت‌محور؛ مهمترین رکن برگزاری مسابقات قرآن

یک داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: یکی از مباحث مهم در برگزاری مسابقات قرآن به شیوه مطلوب، داوری براساس عدالت است که این امر بستگی به انتخاب داور خوب دارد.

زهرا افخمی، داور بین‌المللی، مدرس، پیشکسوت قرآنیزهرا افخمی، داور بین‌المللی، مدرس و پیشکسوت قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص ارکان مهم برای برگزاری یک مسابقه مطلوب قرآنی، اظهار کرد: از بین سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده مسابقات قرآن کریم، با توجه به تجربه چندین ساله داوری باید گفت، آنچه اوقاف در خصوص برگزاری مسابقات قرآن تاکنون اجرا کرده مطلوب است.

وی بیان کرد: انتخاب داور، مکان و زمان‌بندی مسابقات از جمله مواردی است که به برگزاری یک مسابقه مطلوب قرآنی کمک می‌کند و آنچه در این سال‌ها شاهد بودم این است که امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از این نظر خوب عمل کرده و مشکلی را در زمینه برگزاری مسابقات شاهد نبودیم.

این داور قرآنی تصریح کرد: انتخاب داور یکی از مهمترین ارکان برگزاری یک مسابقه مطلوب قرآنی به شمار می‌رود چرا که یکی از مباحث مهم در مسابقات داوری براساس عدالت است که این بستگی به انتخاب داور خوب دارد.

افخمی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ در امر داوری بهتر است از مراحل مقدماتی مسابقات داوران درجه یک انتخاب شوند تا افرادی که استحقاق دارند به مراحل بالاتر راه پیدا کنند. اما در این زمینه برعکس عمل شده و از ابتدای روند برپایی مسابقات از داوران درجه سه و چهار برای داوری دعوت می‌شود که این امر باعث اجحاف در حق برخی متسابقان می‌شود.

این داور بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: انتخاب مکان مناسب به‌ویژه در بخش بانوان و برگزاری منظم روند مسابقات از دیگر ارکان مهم برای برگزاری یک مسابقه مطلوب قرآنی است.

انتهای پیام
captcha