برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) سلماس
کد خبر: 4171597
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) سلماس

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) سلماس در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) سلماسبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مهدی عیوض بیگی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس، ۵ مهر در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) سلماس که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: قوم حضرت موسی(ع) فقط بعد از ۳۰ روز از حضور حضرت در کوه طور گوساله‌پرست شدند، چرا که ایمان آنها بسیار ضعیف بود اما شیعه بعد از 1400 سال از دوران نبی مکرم اسلام به برکت انتظار، ظهور و مهدویت نه تنها در ایمان خود ذره‌ای سست نشده بلکه قوی‌تر از گذشته هم شده است.

وی اضافه کرد: براساس روایات ایمان مومنین آخرالزمان از مؤمنین زمان پیامبر بیشتر است در حالی که پیامبر را ندیده‌اند در عین حال به او ایمان آورده‌اند و وظایف شرعی‌شان را انجام داده‌اند و جهاد در راه خدا هم کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس گفت: شیعه با وجود این که 1400 سال از قیام عاشورا فاصله گرفته است اما ذره‌ای از شور و شوقش نسبت به اهل بیت کمتر نشده است و امروز راهپیمایی که برای اربعین راه می‌افتد در تاریخ بی‌نظیر است، در عصر ائمه انسان‌هایی بودند، با وجود این که با امام زیسته بودند اما اهل بیت را تنها گذاشتند.

وی تصریح کرد: ملت ایران به تاسی از قیام عاشورا در برابر جهان‌خواران دست به قیام زد و انقلاب اسلامی را به وجود آورد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ امروز درک جوانان از زمان صدر انقلاب هم بیشتر است و این نشان می‌دهد معرفت و ایمان جوانان ایرانی روز به روز در حال تکمیل شدن است.

حجت‌الاسلام عیوض بیگی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمینه را برای بروز و ظهور استعداها فراهم کرد و لذا در بستر همین انقلاب افرادی هم چون سردار سلیمانی ها رشد کردند، سلمان‌ها و ابوذرها در کنار امام علی علیه‌السلام تربیت شدند و امروز ولایت فقیه که در امتداد همان امامت است این ظرفیت را به وجود آورده است که سردار سلیمانی ها تربیت شوند.

وی ادامه داد: همه این ظرفیت‌هایی که امروز در کشور به وجود آمده زیر سایه حرکتی بود که از حوزه علمیه قم شروع شد و امام راحل که تحصیل کرده حوزه علمیه بود توانست حرکتی را در این عصر رقم بزند که هیچ‌کس فکرش را هم نمی کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس با تاکید بر لزوم همراهی با علمای دین گفت: روایت امام زمان(عج) به ما سفارش می‌کند که در صورتی که دسترسی به امام نباشد ملازم علمایی باشیم که ملزم به حفظ حدیث اهل بیت بوده و بر نفس خود حاکم هستند.

وی عنوان کرد: صرف درس خواندن در حوزه کافی نیست بلکه باید برای کادرسازی و تربیت نیرو برای امام عصر برنامه‌ریزی داشته باشیم و این که در حوزه حضور یافتیم این توفیق الهی بود و امروز هدایت امت در دست حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام عیوض بیگی گفت: باید به نظام اسلامی انقلاب باور داشته باشیم و نباید در مباحث خوردن و آشامیدن این انقلاب را محدود کنیم و این انقلاب این همه ظرفیت عظیم دینی و تبلیغی برای ما فراهم کرده است که در تاریخ بی نظیر است و نبایداز آن غافل باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر ما در نشر معارف دینی کوتاهی کنیم، عده ای از این خلاء سوءاستفاده کرده و مردم را با فال قهوه و جادو و جنبل‌ها فریب خواهند داد.

انتهای پیام
captcha