دفاع مقدس باعث کشف استعدادهایی با جوهر وجودی ناب شد
کد خبر: 4171429
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
امام‌ جمعه زابل:

دفاع مقدس باعث کشف استعدادهایی با جوهر وجودی ناب شد

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه اگر کسی در برابر خدا تسلیم بود عالم در برابر او تسلیم می‌شود،گفت: آدمی استعدادهایی دارد که گاهی باید در دامنه پژوهشی قرار گیرد تا کشف شود مثل آن‌چیزی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد، استعدادهایی که نبود و در آن دوران با جوهر وجودی ناب نمایان و کشف شد.

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه زابلبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام عزیزی، امام‌ جمعه زابل صبح امروز، پنجم مهرماه، در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب در مصلی المهدی(عج)، این شهرستان با بیان اینکه انسان‌ها معدن هستند یعنی باطنی دارند که درون آن باطن جواهری نهفته است، گفت: مهمترین ویژگی امام‌خمینی(ره)، این بود که در برابر خدا تسلیم بود، ما باید باور کنیم که خلیفه خدا هستیم اگر کسی در برابر خدا تسلیم بود عالم در برابر او تسلیم می‌شود.
 
وی ادامه داد: وقتی باور کردیم که خلیفه خدا بر روی زمین هستیم، برای این منظور، باید زیست و زندگی‌مان برای خدا باشد. شما طلاب باید معدن وجودی‌تان را کشف کنید چون با کشف این معدن وجودیست که خلیفه خدا خواهید بود و وقتی باور کنید که خلیفه خدا هستید می‌توانید کار انبیاء را انجام دهید. 
 
امام‌جمعه زابل گفت: آدمی استعدادهایی دارد که گاهی باید در دامنه یک پژوهشی قرار بگیرد تا کشف شود مثل آن‌چیزی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد یعنی استعدادهایی که نبود و در آن دوران با جوهر وجودی ناب نمایان و کشف شد.
 
حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به زندگی و شهادت شهید حسین عالی نوجوان سیستانی که به آن درجه از معنویت رسیده بود و کراماتی داشته که شاید بعضی از بزرگان سیروسلوک هم مثل او نبودند، گفت: این شهید، نه تنها از جانش برای خداوند می‌گذرد بلکه از اسم خودش هم می‌گذرد، به گونه‌ای که ترجیح می‌دهد مثل یک شهید گمنام بماند، این معدن است شاید مراد از معدن این می‌تواند باشد که انسان متوجه بشود که خلیفه خدا بر روی زمین است و این گوهر وجودی باید کشف بشود.
 
وی گفت: ما در عالم تزاحم زندگی می‌کنیم و نفس می‌کشیم و این تزاحمات موجب شده تا جوهر وجودی دیده نشود اما وجود دارد و در همه انسان‌ها هست، خداوند انسان را به‌عنوان خلیفه‌الله و جانشین خدا بر روی زمین خلق کرده است حالا در این دنیا با این تزاحمات، انسان با خلیفه‌الله بودنش ظاهراً فاصله گرفته است، فاصله‌ای که انسان گرفته باید جبران شود خدای متعال انبیاء را فرستاد تا این معادن را نشان بدهند سلسله جلیله انبیاء آمدند و رفتند سلسله جلیله اولیاء هم آمدند، در این بین کار ما و شما طلاب این است که مخاطبان خودمان را راهنمایی کنیم که انسان خلیفه خدا بر روی زمین است شأن او شأن جانشین خداست نه شأن یک حیوان که خلق و زیست حیوانی دارد ما شایسته زیست انسانی هستیم و زیست انسانی یعنی زیست آن کسی که جانشین خدا بر روی زمین است.
 
 
انتهای پیام
captcha