دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4169831
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار می‌شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس از برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در ۴ آبان‌ ۱۴۰۳ خبر داد.

سید مرتضی آل علی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمرتضی آل‌علی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس امروز، ۲۸ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس گفت: همزمان با دومین سالروز شهادت شهدای حمله تروریستی شاهچراغ(ع) در ۴ آبان‌ماه سال ۱۴۰۳ دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در شهر شیراز سومین حرم اهل‌ بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار می‌شود که هر رویداد فرهنگی و مرتبط با دفاع مقدس در استان از شهریورماه امسال تا سال آینده با محوریت این کنگره خواهد بود.

وی از برگزاری رویداد «راوی شو» خبر داد و گفت: با همکاری صدا و سیما مرکز فارس، تهیه برنامه تلویزیونی فاخر «راوی شو» تدوین می‌شود و روای شو بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری دفاع مقدس کل کشور برای کشف استعداد‌های هنری در استان فارس است که مقدمات آن در دو سال گذشته فراهم شده تا به‌عنوان پیش برنامه کنگره شهدا برگزار کنیم.

آل‌علی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۱ هزار و ۲۳۷ گلزار شهدا در استان غبارروبی خواهد شد، تأکید کرد: «راهی که باید رفت» عنوان کتابی است که بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره‌های شهدا استان‌ها پس از استخراج و کار پژوهشی تدوین شده که محور و پایه تمامی فعالیت‌های کنگره شهدای استان فارس قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس با بیان اینکه ۲۱ کمیته تخصصی دومین کنگره شهدای فارس از آغاز هفته دفاع مقدس امسال کار خود را آغاز می‌کنند، گفت: سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهدا طی چندین رزمایش در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و تا پایان ۱۴۰۳ دیدار از تمامی خانواده شهدا استان انجام خواهد شد.

آل‌علی لزوم فضاسازی شهری با تمثال شهدا را مورد تأکید قرارداد و افزود: فضاسازی شهر‌ها و میادین اصلی استان فارس با تصاویر شهدا یکی از دستور کار‌های این کنگره بوده که به‌روزرسانی تابلو‌های شهدا در تمامی شهرستان‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: با شروع کمیته‌های تخصصی کنگره، تولیدات فاخر و چندین کتاب طراز انجام می‌شود تا در پایان سال ۱۴۰۳ بتواند در دسترس عموم به‌خصوص پژوهشگران قرار گیرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر تناقض در اعلام آمار شهدای استان توسط مسئولان استانی، گفت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری با حضور آیت‌الله دژکام، بنیاد شهید، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس و دیگر مسئولان استانی آمار ۱۵ هزار شهید تصویب شد.

آل‌علی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون به آمار شهدای استان فارس افزوده شده و با به‌طرف سازی مشکلات پرونده شماری از شهدا در حال به‌روزرسانی اطلاعات آماری هستیم. 

وی در پایان گفت:‌ در روز ۵ مهرماه سال جاری تجمع جوانان گام دوم انقلاب فعالان عرصه جهاد و شهادت در تمامی شهرستان ساعت ۹:۳۰ برگزار می‌شود که جزئیات این مراسم در آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha