کمک مدرسه اسلامی اندونزی به زلزله‌زدگان مراکش و سیل‌زدگان لیبی
کد خبر: 4169381
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

کمک مدرسه اسلامی اندونزی به زلزله‌زدگان مراکش و سیل‌زدگان لیبی

دانش‌آموزان مدرسه اسلامی در «باندا آچه» اندونزی روز جمعه در مراسم تلاوت قرآن کریم برای شادی روح قربانیان زلزله مراکش و سیل لییی و همچنین جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان این حوادث شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از هسبریس، این دانش آموزان  و دیگر دانشجویان نیز پس از شرکت در مراسم تلاوت قرآن و اقامه نماز غایب، به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای قربانیان این دو حادثه تلخ پرداختند.

شامگاه جمعه 8 سپتامبر، (17) شهریور زلزله بزرگی شمال مراکش و مناطق مرکزی این کشور را لرزاند. در پی این زلزله ویرانگر ، حدود ۵۰ هزار خانه به طور کامل فروریخته‌اند یا آسیب جزئی دیده‌اند. در این زمین‌لرزه با که شدت 6.8 ریشتر قوی‌ترین زلزله تاریخ این کشور در یک قرن اخیر محسوب می‌شود، نزدیک به 3 هزار نفر کشته و بیش از 5600 نفر زخمی شده‌اند.

در لیبی طوفان مدیترانه‌ای «دانیل» یکشنبه و دوشنبه (۱۹ و ۲۰ شهریور) شرق این کشور را در هم کوبید و منجر به بروز سیلی ویرانگر شد که ابعاد خسارت‌های جانی آن بی‌سابقه بوده است.

بنا بر آمارهای دولت لیبی و نهادهای بین‌المللی نزدیک به 20 هزار نفر در این سیل ویرانگر جان باخته‌اند. جستجوها برای کمک‌رسانی به بازماندگان و یافتن اجساد مفقودان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha