راه‌یابی ۳۰ دانش‌آموز گلستانی به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 4157294
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

راه‌یابی ۳۰ دانش‌آموز گلستانی به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز

رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش و پرورش گلستان از راهیابی ۳۰ دانش‌آموز گلستانی به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز خبر داد.

مسابقات قرآن و عترت دانش آموزیمحمد لطفی، رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش و پرورش گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در دو بخش آوایی در رشته‌های قرائت، اذان و مداحی، ‌‌دعا‌خوانی ویژه پسران و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، انشای نماز و احکام و گفتمان مهدوی برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه 5 هزار دانش‌آموز از سراسر استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند، افزود: ۳۰ نفر از دانش‌آموزان گلستانی برای مرحله مقدماتی و غیرحضوری مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز، در بخش‌های مختلف آوایی، برگزیده شدند و از این بین ۱۶ نفر از دانش‌آموزان به مرحله نهایی و حضوری راه پیدا کردند.

لطفی با بیان اینکه در این مسابقات دانش آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم شرکت کردند، افزود: در رشته قرائت، (کوثر حسام، فاطمه حدادی، ستایش حجازی)، رشته حفظ کل (فاطمه گرزین، طویلی یواص)، رشته حفظ 20 جزء و 10 جزء (فاطمه سلیمانی، فاطمه زهرا نوری) و در بخش پسران رشته حفظ 20 جزء (جمال‌الدین مختومی)، رشته حفظ 10 جزء (محسن پاینگ غراوی و یاسر کلته) و در رشته مداحی (مهدی روشن دل، محمد محمدی و ابوالفضل کردچشمه) حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی گفت: مرحله نهایی این مسابقات، از ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در شهر مشهدمقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha