واقعه غدیر در تربت‌جام بازخوانی می‌شود
کد خبر: 4151836
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

واقعه غدیر در تربت‌جام بازخوانی می‌شود

امام جمعه شهرستان تربت‌جام گفت: بازخوانی واقعه غدیر در قالب نمایش از محورهای اصلی ویژه‌برنامه غدیر است که با حضور هنرمندان تربت‌جامی در شب عید غدیر در محل مصلی الغدیر تربت‌جام برگزار می‌شود.

واقعه غدیر خمحجت‌الاسلام حسین اسلامی، امام‌جمعه تربت‌جام، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه نمایش بزرگ و میدانی بازخوانی واقعه غدیر در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: هماهنگی‌های این رویداد میدانی از حدود ۳ ماه قبل با حضور ۴۰ هنرمند در قالب نمایشی تحت عنوان «خبری از آسمان» آغاز شد.

امام جمعه تربت‌جام با بیان اینکه این نمایش در چهار پرده در مصلی الغدیر تربت‌جام برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضرت علی(ع) آیینه تمام نمای ارزش‌های الهی و محور وحدت برای همه مسلمانان است. پرداختن به شخصیت مولی علی(ع) که دارای مقام امامت و ولایت است، از چند جهت اهمیت دارد و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در تأثیرگذاری جامعه داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت بازسازی واقعه غدیر، بیان کرد: طی جلساتی با فعالان فرهنگی شهرستان تلاش شد تا بتوانیم با زبان هنر شخصیت امیرالمؤمنین(ع) را به جوانان انتقال دهیم. بازخوانی واقعه غدیر در قالب نمایش از محورهای اصلی این برنامه است که با حضور هنرمندان تربت‌جامی در شب عید غدیر در محل مصلی الغدیر تربت‌جام برگزار می‌شود.

امام جمعه تربت‌جام یکی از ویژگی‌های کاری این نمایش را استفاده از ظرفیت هنرمندان و نوجوان تربت‌جام برشمرد و افزود: واقعه غدير خم با هدف ترويج فرهنگ و پيام غدير در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی واقعه غدیر را یک فرصت توصیف کرد و گفت: استفاده از فرصت غدیر و توجه به آموزه‌ها و آرمان این روز بزرگ تاریخی، برای مؤمنان و جامعه اسلامی ضروری است.

اسلامی ضمن دعوت از عموم مردم از تمامی دست‌اندرکاران این برنامه و خیرین تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha