فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است
کد خبر: 4147984
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

سرپرست حوزه هنری کردستان با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی فرهنگی مبتنی بر واقعیت‌های استانی گفت: فعالیت های هنری و فرهنگی بدون برنامه‌ریزی دقیق به نتیجه نخواهد رسید.

افشین آزادی، رئیس حوزه هنری کرمانشاه و سرپرست حوزه هنری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین آزادی، رئیس حوزه هنری کرمانشاه و سرپرست حوزه هنری کردستان امروز، 25 خردادماه در نشست تعاملی بررسی برنامه‌های 1402 حوزه‌های هنری استان‌های کرمانشاه و کردستان با تأکید بر توجه به تولید محور بودن فعالیت‌های حوزه هنری، برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این دو استان را یک ضرورت بسیار مهم ذکر کرد.

وی افزود: همکاران بر این مهم توجه داشته باشند در رویکرد جدید حوزه هنری همه باید در تدوین و به نتیجه رسیدن برنامه‌ها به سهم خود مشارکت داشته باشند و برای آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد چون بدون برنامه‌ریزی منسجم و مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی محکوم به شکست خواهیم بود.

سرپرست حوزه هنری کردستان با اشاره به روش‌های جدید و نوین جهانی به هوش مصنوعی اشاره و اظهار کرد: امروز ما با موضوعی به نام هوش مصنوعی مواجه هستیم که به راحتی در زمینه‌های مختلف به ویژه در فرهنگ و هنر تولید محتوا می‌کند و در صورت غفلت و تلاش در جهت  پیدا کردن شیوه مقابله، فرهنگ وهنر دستخوش تغییراتی خواهد شد که چه بسا این تغییرات با باورها و ارزش‌های ما تناسب نداشته باشد و زمینه‌ساز مشکلات فراوان فرهنگی شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم با حفظ اصالت هنر و آرمان‌های مد نظربا بهره‌مندی از روش‌های جدید خود را با واقعیت‌های روز تطبیق دهیم و در آن نسبت هنر اصیل و فاخر انقلابی مد نظر قرار گیرد.

آزادی به تدوین سند تحول و زیست بوم حوزه هنری در دو استان کرمانشاه و کردستان اشاره کرد و گفت: در این سندها متناسب با فرهنگ و آداب دو استان و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل دو استان برنامه‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده است که باید با تمام توان در جهت تحقق آن گام برداریم.

وی به هم مرز بودن دو استان کردستان و کرمانشاه با اقلیم کردستان هم اشاره کرد و گفت: موارد بسیار زیادی از ویژگی‌های فرهنگی و هنری مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق وجود دارد که با زبان هنر می‌توان از آن بهره‌برداری کرد و فرهنگ و هنرفی مابین را به عنوان مهم‌ترین مسئله و هدف در جهت تقویت دوستی‌ها مد نظر قرار داد.

رئیس حوزه هنری کرمانشاه توجه به کارهای مشترک بین استان‌های همجوار را یک موضوع مهم دیگر ذکرکرد و افزود: اشتراکات فرهنگی و هنری بین استان های کردستان و کرمانشاه و دیگر استان‌های غربی از جمله ایلام، لرستان و آذربایجان غربی می‌تواند زمینه فعالیت‌های مشترک هنری بین استان‌ها را رقم بزند و در این نشست به دنبال آن هستیم تا با تعامل و هم‌افزایی زمینه‌های لازم این موضوع فراهم شود و شاهد اتفاقات مشترک در زمینه برگزاری برنامه‌ها و تولیدات هنری در بخش‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام
captcha