برگزاری چهل‌ویکمین مسابقات قرآن دانش‌آموزی در همدان
کد خبر: 4132867
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

برگزاری چهل‌ویکمین مسابقات قرآن دانش‌آموزی در همدان

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از برگزاری چهل‌ویکمین مسابقات قرآن دانش‌آموزی خبر داد و گفت: اکنون دو هزار نفر در مرحله‌ استانی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

مسابقات قرآن دانش آموزیمجتبی قمری، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در حال حاضر مرحله مقدماتی مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سطح مدارس ۹۹ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۴۰ هزار نفر در مرحله شهرستانی با یکدیگر به رقابت پرداختند و اکنون دو هزار نفر در مرحله‌ استانی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

وی گفت: مسابقات در ۱۵ رشته حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل و جزء 30، گفتمان مهدوی، مداحی، نهج‌البلاغه، تفسیر صحیفه سجادیه، قرائت قرآن، انشاء نماز، احکام عملی، اذان و دعاخوانی برای دختران و پسران در دو مرحله مجازی و حضوری در حال اجراست‌.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان همچنین از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان خبر داد و افزود: در مسابقات فرهنگیان در سطح مناطق ۲۰۰ نفر شرکت کرده بودند که ۱۲۲ نفر از این افراد به مرحله استانی راه یافته‌اند.

قمری گفت: مسابقات در رشته‌های نهج‌البلاغه، روش تدریس احکام، حفظ کل و قرائت در حال برگزاری است. در رشته حفظ ۲۲ نفر، رشته نهج‌البلاغه ۳۸ نفر، روش تدریس احکام ۳۴ نفر و قرائت قرآن ۲۸ نفر در مسابقات شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha