هدف حوزه هنری، کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4069364
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

هدف حوزه هنری، کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی است

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با بیان اینکه اساساً بنای حوزه هنری انقلاب در دوره جدید نیروسازی، كادرسازی و انسان‌سازی برای آینده انقلاب است؛ چیزی كه سال‌ها حوزه هنری و نظام فرهنگی از آن غفلت كرده است، گفت: همه دغدغه‌های دوره جدید مدیریت حوزه هنری، پر كردن و احیای این خلأ در چهار دهه گذشته است.

كوروش زارعی، رئیس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری كشوربه گزارش ایکنا از فارس، كوروش زارعی، رئیس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری كشور امروز، 17 تیرماه در نشست تخصصی رؤسای حوزه‌های هنری منطقه ۵ کشور که در جریان برگزاری دوره تئاتر بچه‌های مسجد در شیراز، بیان كرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی دارای یک چارچوب است و در مسیر تحقق اهداف این نهاد، باید برای رشد و تعالی هنر مدنظر نظام فرهنگی انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی با بیان اینکه یكی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه در مدیریت جدید، جریان تئاتر بچه‌های مسجد است، افزود: اساساً بنای حوزه هنری انقلاب در دوره جدید نیروسازی، كادرسازی و انسان‌سازی برای آینده انقلاب است؛ چیزی كه سال‌ها حوزه هنری و نظام فرهنگی از آن غفلت كرده است.

رئیس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری كشور تصریح کرد: همه دغدغه‌های دوره جدید مدیریت حوزه هنری، پر كردن و احیای این خلأ در چهار دهه گذشته است.

زارعی با تأکید بر اینکه باید میدان برای جایگزینی نیروهای خوش فكر به‌جای بزرگان این حوزه باز شود تا نظام فرهنگی انقلاب پیش رود، گفت: در یک شرایط بد جنگ رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: دشمن با جنگ، تحریم، فتنه و ... نتوانست انقلاب را به زمین بزند و لذا با دریچه فرهنگ وارد شد و امروز هم در یک جنگ نابرابر قرار گرفته‌ایم كه اگر تلاش نكنیم، باخت ما حتمی است.

زارعی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس هم دشمن را می‌شناختیم و هم به خوبی میدان را مدیریت كردیم اما در جنگ فعلی نمی‌دانیم دشمن كجاست، گفت: یک عده از مدیران حوزه هنری در غفلت به سر می‌برند و باید فكری برای آن‌ها كرد، چون جنگ سخت در پیش داریم.

رئیس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری كشور ادامه داد: اگر دین و مذهب و اعتقادات و باورها از فرزندان ما گرفته شود، ضربه شدیدی خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه امسال در پیاده‌روی اربعین با بحث سرود و شعر وارد می‌شویم، گفت: تئاتر، سرود، ادبیات و سینمای بچه‌های مسجد از دستاوردهای انقلاب است.

رئیس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری كشور تصریح کرد: به‌دنبال پرورش نیروهای نوجوان و جوان برای آینده حوزه هنری هستیم که نه تنها هنرمند تربیت كنیم بلکه مدیر فرهنگی، سینماگر و... هم تربیت شوند.

زارعی اضافه کرد: یک سند چشم انداز ٩ ساله در این‌باره تدوین شده است كه در سه ساله اول موضوع تبیین و آموزش، در سه ساله دوم تولیدات آزمون و خطا و ورود بچه‌ها به دوره‌های حرفه‌ای تر و در سه ساله دوم تصاحب تئاتر حرفه‌ای كشور پیش‌بینی و طراحی شده است.

انتهای پیام
captcha