ضرروت ورود تخصصی رسانه‌ها برای حل مشکلات فرهنگی جامعه
کد خبر: 4041339
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

ضرروت ورود تخصصی رسانه‌ها برای حل مشکلات فرهنگی جامعه

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس، فرهنگ را حوزه‌ای کاملاً مطالبه‌گر دانست و گفت: اگر رسانه‌ها به این موضوع تخصصی نگاه نکنند، مشکلات جامعه حل نخواهد شد.

بازدید مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس از ایکنا به گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس امروز، 17 اسفندماه در مراسم تجلیل از عکاس ایکنا توسط استانداری فارس که در دفتر این خبرگزاری به مناسبت روز جانباز برگزار شد، گفت: حوزه فرهنگی یک حوزه کاملاً مطالبه‌گری است و اگر رسانه‌ها به این موضوع تخصصی نگاه نکنند، مشکلات جامعه حل نخواهد شد.

وی فرهنگ را زیربنای تمام امور در جامعه دانست و افزود: لازمه رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی، ناهنجاری‌ها و حتی مشکلات سیاسی توجه و اعتلای فرهنگ دینی در جامعه است که قاعدتاً باید هر کسی به سهم خود در این زمینه نقش ایفا کند.

غلام‌پور با بیان اینکه در خبرگزاری ایکنا توجه به فرهنگ و اعتلای فرهنگ دینی در جامعه اتفاق افتاده است، گفت: بحمد الهی ایکنای فارس تاکنون در بحث مطالبه‌گری در حوزه قرآن و فرهنگ دینی اقدامات خوبی انجام داده است و در این زمینه در سطح استان نقش ایفا می‌کند که اقدامات آن هم کاملاً نمود پیدا کرده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس اظهار کرد: اهدافی که به صورت روزانه در اخبار و مصاحبه‌های خبرگزاری ایکنا دنبال می‌شود در راستای نیازهای دینی و اجتماعی و فرهنگی کشور است به خصوص نیازها و مباحثی که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند و دستورالعمل‌هایی را در حوزه‌های مختلف صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه این‌ها دستاورد خوبی برای ایکناست، بر اهمیت حمایت از رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: شعب استانی خبرگزاری‌ها قاعدتاً نیاز به حمایت‌ به خصوص در بحث تجهیزات دارند و نیاز است که امکانات آن‌ها به روز‌رسانی شوند.

غلام‌پور در ادامه یکی از مشکلات روابط عمومی‌ها را نشناختن رسانه‌ها دانست که گاهی اوقات موجب بروز مشکلاتی می‌شود و سپس افزود: جهاددانشگاهی آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح معلومات و ارتباطات روابط عمومی‌ها به صورت ضمن خدمت را دارد ضمن اینکه در دانشگاه ما در دو مقطع کاردانی و کارشناسی هم این رشته تدریس می‌شود.

زهرا عسکری، سردبیر خبرگزاری ایکنا شعبه فارس هم در این دیدار گفت: در بین رسانه‌های استان ایکنا تنها رسانه‌ای است که به صورت سوژه‌ای و خاص به منویات رهبر معظم انقلاب می‌پردازد و هر زمان که معظم‌له سخنرانی دارند، بلافاصله از فردای آن روز باکس خبری ویژه درباره منویات رهبر معظم انقلاب را باز کرده و به صورت روزانه و پیوسته آن را دنبال می‌کند.

وی، ایکنا را رسانه‌ای سوژه‌محور و نه آفیش‌محور توصیف کرد که تیترهای این رسانه گویای این ادعا هستند و سپس گفت: یکی از اقداماتی که همواره در سطح استان دنبال می‌کنیم تلاش برای جریان‌سازی فرهنگ دینی است و در این راستا تاکنون اقدامات مختلف و سوژه‌های خبری متعددی را دنبال کردیم که در نهایت در سال گذشته نماینده ولی فقیه در استان فارس تصمیم به تشکیل شورای عالی قرآن و عترت در استان را گرفتند.

عسکری ادامه داد: شورای قرآن و عترت استان فارس در چند ماه فعالیتش برکات خوبی برای استان به خصوص در بحث مناسبت‌های مذهبی داشت چرا که از توان و ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شد اما چندین ماه این کار متوقف شد و اخیراً احیای این شورا به اداره‌کل ارشاد استان سپرده شده است در هر صورتی که اگر بخواهیم از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت استفاده کنیم نیاز به قدرت و توان استانداری داریم.

سردبیر خبرگزاری ایکنا شعبه فارس پیشنهاد داد تا شورای قرآن و عترت استان با حضور استاندار تشکیل شود تا تمام دستگاه‌های مربوطه ملزم به حضور در این شورا و اجرای مصوبات آن شوند چرا که قطعاً در این صورت شاهد اعتلای فعالیت‌های دینی در استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: اکنون که سران قوا یک دست و همگی از جبهه انقلاب هستند و به تبع آن مسئولان در استان و شیراز هم اینگونه هستند باید نمود آن را در سطح شهر و استان در بحث تقویت فعالیت‌های مذهبی و دینی و ارتقای جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha