رقابت 8 هزار دانش‌آموز همدانی در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن و عترت
کد خبر: 4034831
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

رقابت 8 هزار دانش‌آموز همدانی در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن و عترت

کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از رقابت هشت هزار دانش‌آموز این استان در مرحله منطقه‌ای چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان همدان خبر داد.

مسابقات قرآن دانش آموزانمحمد ویژه، کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در این استان، گفت: این دوره از مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی و در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی و تخصصی (اجزاء ۱۰، ۲۰ ، ۵ و کل)، اذان و مداحی از جمله رشته‌های بخش آوایی و مفاهیم و تفسیر، احکام و انشای نماز، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله رشته‌های بخش پژوهشی است، افزود: در مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات که از اوایل بهمن‌ماه آغاز شده است، هشت هزار دانش‌آموز همدانی حضور دارند.

کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه مسابقات تا ۲۶ بهمن‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: از تعداد راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای، دو هزار نفر در بخش آوایی به‌صورت حضوری و شش هزار نفر در بخش پژوهشی به‌صورت غیرحضوری در حال رقابت با یکدیگر هستند.

ویژه همچنین از شرکت یک هزار و ۵۰ همکار فرهنگی در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن و عترت خبر داد و گفت: این افراد در رشته‌های احکام، نهج‌البلاغه، قرائت و حفظ قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند‌.

وی تصریح کرد: نتیجه این مسابقات، چهارم اسفندماه سال جاری در هفته تربیت اسلامی اعلام خواهد شد و برگزیدگان راه‌یافته به مرحله استانی، هشتم اسفندماه سال جاری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha