بانک خون بندناف رویان در همه شهرستان‌های کردستان فعال است
کد خبر: 4012898
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

بانک خون بندناف رویان در همه شهرستان‌های کردستان فعال است

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه خدمات بانک خون رویان در همه شهرستان‌های استان فعال است، گفت: امید است که با همت جهاددانشگاهی استان و همراهی پزشکان زنان به موفقیت‌های خوبی در این زمینه برسیم.

نشست تخصصی بانک خون بند ناف رویان در جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، ۲۲ آبان‌ماه در نشست تخصصی که با حضور مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان و جمعی از پزشکان و ماماهای استان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های زیادی دارد که یکی از این سرمایه‌های اصلی، مردم نجیب و پرتلاش استان هستند که تلاش برای رضایتمندی این مردم ضروری بوده و در این راستا نباید کوتاهی شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی از بدو تأسیس منشأ خدمات زیادی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و حتی اشتغال برای مردم شده است، افزود: بهترین شاخص برای ارزشمندی فعالیت‌های جهاددانشگاهی نقطه نظرات مسئولان ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری است که خود ایشان به پژوهشگاه رویان نیز سرزده و این امر مسئولیت جهاددانشگاهی را صد چندان کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، بیان کرد: جهاددانشگاهی که یک مرکز دانش بنیان به شمار می‌آید و خاستگاه آن دانشجویی است، بر اساس رسالت خود علوم مختلف را به صورت کاربردی در آورده و در عرصه‌های گونان در اختیار آحاد جامعه قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های پر اهمیت جامعه، بهداشت و درمان است که جهادگران جهاددانشگاهی با کمترین امکانات توانسته‌اند در رنکینگ بین‌المللی جزو کشورهای برتر دنیا در حوزه تکثیر سلول‌های بنیادی قرار گیرند.

اسدی افزود: ذخیره‌سازی خون بند ناف، زیرمجموعه پژوهشکده رویان است که خدمات تخصصی زیادی را به جامعه ارائه می‌دهد و در سراسر کشور زمینه اشتغال دانش‌بنیان را برای کثیری از جوانان فراهم کرده است؛ کشور ما به تداوم این خدمات تخصصی نیازمند است و توسعه آن موجب اقتدار نظام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۸ مؤسسه بن یاخته‌های رویان در قالب شعبه‌ای در کردستان فعالیت های خود را آغاز کرده است و حدود ۲۲۰۰ خانواده عضو این مؤسسه شده‌اند، اظهار کرد: از سال گذشته این تعداد حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته و این امر نشان می‌دهد که در صورت آگاه رسانی درست به مردم، جامعه استقبال خوبی از این خدمات دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اینکه خدمات بانک خون رویان در همه شهرستان‍‌های استان فعال است، افزود: امید است که با همت جهاددانشگاهی استان و همراهی پزشکان زنان به موفقیت‌های خوبی در این زمینه برسیم.

در ادامه این جلسه، دکتر ضرابی، مدیرعامل شرکت بانک خون بند ناف رویان به ارائه مطالب تخصصی در رابطه با نحوه ذخیره‌سازی و تأثیرگذاری سلول‌های بندناف بر درمان بیماری‌های مختلف پرداخت.

همچنین دکتر قادری، متخصص خون و انکولوژی در استان کردستان در ادامه به ارائه مطالب و تحقیقاتی در رابطه با نوع نیاز بیماران خونی سطح استان کردستان و تأثیر استفاده از سلول‌های بنیادی بند ناف بر روند درمان بیماری های مختلف پرداخت.

انتهای پیام
captcha