بومی‌سازی فعالیت‌های قرآنی در هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3996506
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

بومی‌سازی فعالیت‌های قرآنی در هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی

دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت این هیئت در خراسان‌جنوبی، گفت: تصمیماتی که از دل این هیئت بیرون می‌آید، بسیار منطقی هستند چراکه افرادی که این تصمیمات را اخذ می‌کنند سال‌هاست کار کرده و از ضعف‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به‌صورت کامل آگاهی دارند.

تمرکز بر علم قرآنی و بومی‌سازی فعالیت‌ها در هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبیمعصومه دهقان‌نژاد، دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جایگاه زنان در خانه و خانواده بر هیچ کس پوشیده نیست و اکنون که شرایط زمان باعث اثرگذاری بیشتر زنان در عرصه‌های اجتماعی شده، این نقش پررنگ‌تر شده است.

وی افزود: هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در خراسان‌جنوبی تشکیل شد تا با آگاهی از این نقش در جامعه، به حقوق بیشتر زنان جامه عمل پوشیده و کاری کند تا با این ظرفیت، علم قرآنی رواج یابد.


بیشتر بخوانید:


دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال‌ها بود جای این هیئت در میان فعالیت‌های قرآنی خالی بود، تصریح کرد: در واقع این مجموعه کاری خواهد کرد تا بتوانیم به‌صورت وسیع‌تر، بهتر و علمی‌تر کار و عملیات قرآنی انجام دهیم.

دهقان‌نژاد با بیان اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی و توجه دادن بیشتر مردم به موضوعات قرآنی مهم‌ترین هدف این هیئت است، اظهار کرد: نگاه و دیدگاه سازمانی نمی‌تواند به اهداف جامه قرآنی جامه عمل بپوشد؛ بنابراین لازم است ساز‌وکار تعبیه شود تا بتوانیم بهتر به این امر بپردازیم.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های قرآنی توسط بانوان انجام می‌شود، اما در سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کمتر از این قشر که خود در جریان تمام مسائل و مشکلات و خلأها هستند، استفاده شده است.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی بیان کرد: این گونه تمام طرح‌ها و برنامه‌ها در این هیئت مورد بررسی قرار گرفته و بعد باتوجه به ظرفیت‌های بومی برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

دهقان‌نژاد ادامه داد: تصمیماتی که از دل این هیئت بیرون می‌آید، بسیار منطقی هستند، چراکه افرادی که این تصمیمات را اخذ می‌کنند سال‌هاست کار کرده و از ضعف‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به‌صورت کامل آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه زنان قرآنی انسان‌هایی توانمند هستند که با درک شرایط، می‌توانند بسیار اثرگذار باشند، تصریح کرد: این هیئت می‌تواند به توسعه جلسات قرآنی و پرورش استعدادهای قرآنی و متخصصان این امر کمک بسزایی کند.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی با تأکید بر ضرورت تربیت مربیان قرآنی در مناطق محروم، تصریح کرد: در واقع این بانوان می‌توانند به کادرسازی قرآنی نیز توجه خاصی داشته باشند چراکه اکنون در مناطق محروم خراسان‌جنوبی با کمبود متخصص و مربی قرآنی که بتواند آموزش را در پیش گیرد، مواجهیم.

دهقان‌نژاد بیان کرد: خراسان‌جنوبی در حوزه کادر قرآنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما در این سال‌ها تخصص این کادر دیده نشده که شاید به علت نبود زیرساخت مناسب برای تصمیم‌سازی بوده است که امیدواریم هیئت اندیشه‌ورز قرآنی به توجه و تمرکز بیشتر به این کادر و نیروی انسانی کمک کند تا حتی بتوانیم حضور و اثرگذاری بین‌المللی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha