حذف نوشتارهای کُردی در دانشگاه کردستان پیگیری می‌شود
کد خبر: 3992291
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

حذف نوشتارهای کُردی در دانشگاه کردستان پیگیری می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه حذف نوشتارهای کُردی در دانشگاه کردستان پیگیری می‌شود، گفت: مسئولان دانشگاه به محض اطلاع از این امر بلافاصله از طریق مجاری قانونی موضوع را پیگیری و تاکنون رایزنی‌های متعددی را انجام و هنوز در جریان است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، روشن خوشنوازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان اظهار کرد: پنج‌شنبه، ۲۸ مردادماه تعدادی از دانشجویان بدون کسب مجوز و اطلاع مدیریت دانشگاه اقدام به حذف نوشتارهای کُردی و عربی و انگلیسی تابلوهای سردرب دانشکده‌ها و پژوهشکده کردستان‌شناسی و سازمان مرکزی کرده‌اند.

وی افزود: مسئولان دانشگاه به محض اطلاع بلافاصله از طریق مجاری قانونی موضوع را پیگیری و تاکنون رایزنی‌های متعددی را انجام و هنوز در جریان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان بیان کرد: در فضای ملتهب و احساسی بیشتر از آن که به رفع مشکل کمک شود، بر غامض شدن و پیچیدگی موضوع افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: از تمامی دانشگاهیان عزیز استدعا داریم به خاطر حفظ مصالح دانشگاه نهایت صبوری را پیشه کنند تا در بستر آرامش و تعقل در تعامل با نهادهای ذیربط نسبت به حل مشکل اقدام شود.

خوشنوازی در پایان سخنان خود تأکید کرد: به همه عزیزانی که دل در گرو مشکلات دانشگاه دارند، اطمینان داده می‌شود که مدیریت دانشگاه با جدیتی آشکار پیگیر موضوع خواهد بود.

گفتنی است؛ حذف شدن نوشتارهای کُردی آن هم در استانی که کُردی یکی از زبان‌های رایج در آن است، واکنش‌ها و اعتراضات فراوانی را به دنبال داشته است و معترضان خواستار پیگیری و اعمال قانون برای کسانی شدند که این کار را انجام داده‌اند.

انتهای پیام
captcha