مجموعه‌های قرآنی جهاددانشگاهی نقش بسزایی در توسعه گفتمان قرآنی دارند
کد خبر: 3988914
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

مجموعه‌های قرآنی جهاددانشگاهی نقش بسزایی در توسعه گفتمان قرآنی دارند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مجموعه‌های قرآنی زیرنظر جهاددانشگاهی توانسته‌اند با بیان دغدغه‌های جامعه قرآنی و همچنین کمک به شکل‌گیری جشنواره‌های مهم قرآنی در استان نقش بسزایی در توسعه گفتمان قرآنی ایفا کنند.

مجموعه‌های قرآنی جهاددانشگاهی نقش بسزایی در توسعه گفتمان قرآنی دارندحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی است که در ابتدای انقلاب آغاز به کار کرد تا خلأهای موجود در جامعه آن زمان را رفع کند.

وی افزود: این نهاد پس از انقلاب شکل گرفت تا به گونه‌ای جهادگونه به فعالیت‌هایی که کشور به آن نیازمند است بپردازد و به مواردی توجه کند و نگاه بیندازد که تاکنون نادیده گرفته می‌شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و همچنین خبرگزاری ایکنا توانسته با نشر فعالیت‌های قرآنی و همچنین کمک به اجرای این برنامه‌ها در کنار دیگر ارگان‌های متولی فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد و این امر نقش این نهاد را بارزتر کرده است.

سلمانی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا در دل این مجموعه توانسته به توسعه و نشر فعالیت‌های قرآنی کمک بسزایی کند و این امر نیاز به دیده شدن و بهره‌گیری از ظرفیت آن دارد.

وی بیان کرد: اگر به توسعه براساس تفکر قرآنی فکر می‌کنیم نباید از نگاه‌های توسعه محورانه جهاددانشگاهی و تشکیلاتی چون خبرگزاری ایکنا غافل شویم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این مجموعه توانسته با بیان دغدغه‌های جامعه قرآنی و همچنین کمک به شکل‌گیری جشنواره‌های مهم قرآنی در استان نقش بسزایی در توسعه گفتمان قرآنی ایفا کند.

سلمانی یادآور شد: خبرگزاری ایکنا از جمله خبرگزاری‌هایی است که به‌واسطه حضور در دل نهاد جهاددانشگاهی همواره به رویکرد انقلابی و قرآنی توجه داشته و با رعایت اصل بی‌طرفی در پی برطرف کردن نیازهای زمان با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن برآمده است.

وی بیان کرد: طبیعی است هرچه زمینه بروز این مجموعه‌ها را در جامعه بیشتر کرده و به آنان و توسعه فعالیت‌هایشان بیشتر توجه کنیم، فرهنگ قرآنی بیشتر نمایان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha