برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3986908
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و کتاب‌خوانی درکهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های استان، یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان، اظهار کرد: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال معرفی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال، متولدین ۱۳۸۸-۱۳۹۶) کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است و کودکان علاقه مند می توانند در دو رشته نقاشی و پویش کتابخوان به ازای هر دو کتاب، شرکت کنند.

رحیمیان بیان کرد: در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال، متولدین ۱۳۸۳-۱۳۸۷) کتاب های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد بود.

وی ابراز کرد: نوجوانان می توانند در 6 رشته نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی به ازای هر دو کتاب شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین «چشمه‌های بهشت؛ گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر محمد هادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ های دانشجویی؛ مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف، منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) خواهد بود و بزرگسالان می توانند در شش رشته پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری، قصه گویی شرکت کنند.

رحیمیان بیان کرد: همچنین کتابداران علاقه مند می توانند در بخش مروّجان فرهنگ رضوی و نیز نویسندگان و ناشران علاقه‌مند می توانند در بخش چاپ و انتشار شرکت کنند.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های استان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: نقاشی، پویش کتابخوانی، مسابقه چهارگزینه ای، رشته شعرسرایی، در پویش «برای امام زمانم»، داستان کوتاه (داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر(ویژه ناشران)، مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران) از بخش های مهم این جشنواره است.

رحیمیان بیان کرد: برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و تقدیر می‌شوند.

گفتنی است، مهلت و زمان شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۱ آبان ۱۴۰۰ است و علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برای دریافت فایل منابع به آدرس‌ www.samakpl.ir مراجعه و یا به منظور دریافت امانی – فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha