اولین همایش ائمه جمعه شهر‌های مازندران در ساری برگزار می‌شود
کد خبر: 3986626
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

اولین همایش ائمه جمعه شهر‌های مازندران در ساری برگزار می‌شود

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری از برگزاری اولین همایش بزرگ ائمه جمعه شهر‌های استان مازندران، چهارشنبه، ششم مردادماه در مصلای ساری خبر داد.

به گزارش ایکنا از مازندران، میثم تبریزی، مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری، عصر دیروز، چهارم مردادماه، در نشست خبری که در مصلای ساری برگزار شد، گفت: مصلا قلب و قرارگاه فعالیت‌های فرهنگی شهرو دارای جنبه عبادی و سیاسی است که بارزترین عمل عبادی که اقامه نماز است در این مکان انجام می‌شود.

وی یکی از کارکرد‌های مصلا را در دوران شیوع کرونا ایجاد همدلی و مواسات میان شهروندان دانست و افزود: تولید روزانه ۵۰۰ ماسک، ارائه بسته‌های معیشتی در هفت مرحله، تحویل ۱۰ هزار ماسک به هیئت‌ها، اهدای ۴ هزار بسته برای پرستاران، برگزاری مراسم شب‌های قدر و اربعین از برنامه‌های اجرا شده ستاد برگزاری نماز جمعه ساری در سال گذشته بود.

تبریزی با بیان اینکه، پنجم مردادماه سالروز بزرگداشت برگزاری اولین نماز جمعه کشور است، افزود: هفتم مرداد ماه پنجشنبه اولین همایش بزرگ ائمه جمعه شهر‌های استان در راستای تقویت نماز جمعه در مصلای ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر مصلا دریا باشد مساجد به مثابه رودخانه‌ها هستند بنابراین برای سرازیر شدن رودخانه‌ها به دریا باید ارتباط صمیمی بین مساجد شهر و مصلا باشد و مصلا نیز خود را بالادست نبیند و مجموعه مصلا، ارتباط دوستانه با نمازگزاران و ائمه جماعت مساجد برقرار کند.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری از برگزاری اولین یادواره شهیدان انتظامات ستاد برگزاری نماز جمعه در مصلای ساری در روز‌های پیش رو خبر داد و افزود: چهارشنبه ششم مردادماه همایش تجلیل از یاوران مصلا اعم از خیرین، خادمین و پیشکسوتان در مصلای ساری برگزار می‌شود.

تبریزی از افتتاح «مهد آدینه» در روز جمعه هشتم مردادماه در مصلای ساری خبر داد و اظهار کرد: این مهد همراه با چند مربی کودک روز‌های جمعه برای کودکان مهیا می‌شود تا مادران برای اقامه نماز جمعه نگران کودکان و فرزندان خود نباشند و محلی برای سرگرمی و آموزش کودکان نیز باشد.

وی برپایی نمایشگاه عکس، روز هشتم مردادماه در بیرون مصلا، برپایی موکب پذیرایی در جنب مصلا ساری با عنوان «ابناء خمینی»، گل افشانی و غبارروبی مزار شهدا و مزار ایت‌الله طبرسی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و خاطره نویسی، راه‌اندازیپایگاه بسیج در مصلا، برپایی میز خدمت در روز جمعه و ... از برنامه‌های این هفته ستاد بزرگداشت پنجم مردادماه در مصلای ساری است.

وی با بیان اینکه باید نماز جمعه را یک حرکت و جریان ببینیم، افزود: امروزنماز جمعه به با جوانان مدیریت می‌شود، نماز جمعه قلب دشمنان را می‌لرزاند و ما در ستاد برگزاری نماز جمعه در مصلای ساری به نوکری و خادمی نمازگزاران افتخار می‌کنیم.

تبریزی برگزاری مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد سلیمانی، بزرگداشت آیت‌الله نظری، اهدای جهیزیه به نوعروسان، برگزاری مراسم دهه فجر، اجتماع برای دفاع از آرمان فلسطین، برگزاری مراسم روز دختر در مصلا، برگزاری کنکره بنیاد غدیر و برگزاری جشن عبادت دختران را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در ستاد نماز جمعه ساری عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha