تلاش و خودباوری؛ شاخصه‌های مدیریت جهادی
کد خبر: 3981167
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

تلاش و خودباوری؛ شاخصه‌های مدیریت جهادی

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به شاخصه‌های اصلی مدیریت جهادی گفت: توکل بر خدا، تلاش و خودباوری از شاخصه‌های مدیریت جهادی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امروز، 9 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران به شاخصه‌های مدیریت جهادی از منظر قرآن و دیدگاه مقام معظم رهبری گریزی زد و اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد به هدف و افقی که ترسیم کرده برسد، این امر تنها از مسیر تلاش و کوشش محقق می‌شود.

وی افزود: توکل بر خدا شاخصه اصلی برای مدیریت جهادی عنوان شده است، یعنی اگر همراه تلاش و کوشش، توکل وجود داشته باشد، به طور قطع گره‌گشا خواهد بود. در بسیاری از عرصه‌ها و جنگ‌ها در زمان حیات پیامبر مکرم اسلام(ص) عرصه تنگ می‌شد، اما بشارت پیامبر رحمت همواره زمینه‌ساز پیروزی مسلمانان در جنگ‌ها و عبور آنها از آن سختی‌ها می‌شد.

حجت‌الاسلام عسکری در ادامه به خلق حماسه بزرگ 28 خردادماه امسال اشاره کرد و گفت: این مشارکت در شرایطی که ملت ما با بمباران تبلیغات دشمنان مواجه بود با مشارکت حداکثری آنها رقم و موجب ناامیدی دشمنان شد. وقتی که ملت ایران حماسه بزرگ را در 28 خردادماه خلق کردند، دشمنان دنبال یک سری کلید واژه‌ها همچون رأی سفید و غیره افتادند تا انتخابات ما را زیرسؤال ببرند که رهبر معظم انقلاب جواب دندان‌شکن به آنان دادند.

وی به نقش علما و روحانیون در آگاهی‌بخشی جامعه اشاره کرد و گفت: امروز اگر در استان کردستان و شهرستان کامیاران شاهد حضور مردم در عرصه‌های مختلف هستیم به خاطر هدایت‌ها و روشنگری‌های بسیار ارزشمند جامعه روحانیون و علمای دینی است که از تمام این تلاش‌ها تقدیر می‌کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: خودباوری از دیگر شاخصه مهم در مدیریت جهادی است اگر این ویژگی در دولتمردان ما وجود داشته باشد و تنها به داشته‌های داخلی تکیه کنند و آنچه در بیرون وجود دارد را طبل توخالی بدانند مشکلات حل خواهد شد.

وی به مشکلات اقتصادی جامعه علما و روحانیون اشاره کرد و گفت: از بدو ورود نماینده ولی‌فقیه به کردستان که حدود 10 ماه از آن می‌گذرد موضوع معیشت روحانیون و رفع مشکلات این حوزه دغدغه ایشان بوده است. به تمام مشکلات جامعه روحانیون آشنا هستیم و اقداماتی هم در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

حجت‌الاسلام عسکری با تأکید بر اینکه شرمنده جامعه روحانیون هستیم، گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان به بیش از 300 نفر از روحانیون در سطح شهر سنندج و شهرستان‌ها سرکشی کرده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنان در دو بخش مسکن و معیشت مشکل دارند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور د رپایان با اعلام اینکه رفع این مشکلات دغدغه همه ماست و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب زمینه رفع این مشکلات را فراهم کنیم، یادآور شد: تکمیل احداث پروژه‌های مدارس علوم دینی امام شافعی از مطالبات جدی نماینده ولی‌فقیه در استان است.

انتهای پیام
captcha