جذب ائمه جماعت در مدارس منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کروناست
کد خبر: 3921886
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
مسیب‌زاده:

جذب ائمه جماعت در مدارس منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کروناست

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر اینکه جذب ائمه جماعت در مدارس منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کروناست، گفت: اگر بنا شد در مدارس نماز جماعت برگزار شود می‌توانیم ائمه جماعت را جذب کنیم.

مسیب زاده

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز، در سومین جلسه رؤسای ادارات قرآن استان‌های سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در دفتر اداره‌کل قرآن، عترت و نماز برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) گفت: علی‌رغم اینکه ویروس کرونا ما را از دیدار شما محروم کرده است، اما خوشبختانه از طریق امواج و در بستر فضای مجازی می‌توانیم از نزدیک با شما صحبت کنیم و به شما خدا قوت بگوییم که تابستانی سخت و پرتلاش را پشت سر گذاشتید.

وی ادامه داد: با تمام مشکلات موجود امسال دو هزار و 500 دانش‌آموز به صورت مجازی در مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله کشوری با موفقیت شرکت کردند و این نشان‌دهنده آن است که خداوند به فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز نظر ویژه‌ای دارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: قطعاً چنین موفقیت و تجربه ارزشمندی مرهون تلاش‌های تمام همکاران در حوزه ستادی و به‌ ویژه معاون پرورشی و فرهنگی و مدیران کل حوزه پرورشی و سازماندهی خوب همه همکاران در استان‌ها و تلاش شبانه‌روزی استان‌های میزبان بود.

وی یادآور شد: همچنین باید از تلاش همکارن در پایگاه‌های تابستانی و تلاشگران عرصه دارالقرآن تقدیر کنیم و این اولین جلسه بعد از آغاز سال تحصیلی است و امیدواریم این جلسات حداقل هر ۱۵ روز یک‌بار به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود تا بتوانیم ارتباطی مؤثر با همکاران‌مان در استان‌ها داشته باشیم و این ارتباط باید بین استان و مناطق و مناطق و مدارس نیز وجود داشته باشد تا بتوانیم فعالیت‌های خود را برای زیرمجموعه‌های خود تبیین و کار‌ها را به آن‌ها ارجاع دهیم.

مسیب‌زاده اظهار کرد: باید به عنوان مسئول اجرایی به تمام برنامه‌ها توجه کنیم و از شما خواهش می‌کنم که طبق کتاب ندای رحمت و دستورالعمل‌های ارسالی و اصلاحی فعالیت‌ها را در استان‌ها دنبال کنید و معتقدیم نباید کار‌ها دچار تشدد شود.

وی یادآور شد: همچنین جا دارد از دو استان میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز یعنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که به خوبی مسابقات را برگزار کردند تقدیر کنیم همچنین از فعالیت‌های قرارگاه مجازی و برگزاری مناسب هشتمین دوره احلی من‌العسل در ششم محرم که همچنان نیز پویش مجازی احلی من‌العسل تا ۲۰ مهر مصادف با اربعین حسینی ادامه دارد تقدیر و تشکر کنیم.

مدیر‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه امسال علی‌رغم شرایط ایجاد شده هیچ فعالیت و برنامه‌ای را تعطیل نکردیم البته تغییراتی در اجرای برنامه‌ها با توجه به شرایط ایجاد شد که این نشانه نظر خداوند به فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز است.

وی گفت: نکته دیگری که باید متذکر شد این است که استان‌ها باید به بارگذاری تولیدات در شبکه شاد توجه کنند و همه استان‌ها باید باور کنند که در شرایط فعلی باید فعالیت‌ها را در عرصه مجازی دنبال کنیم و اعتقاد داریم که ظرفیت تولید محتوا‌های مرتبط با سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز در استان‌ها وجود دارد و باید به سمت ارتقای سواد رسانه‌ای برویم.

مسیب‌زاده بیان کرد: بنا داریم یک دوره آموزشی برای ارتقای سواد رسانه‌ای اعضای قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز برگزار کنیم و همچنین تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نماز یکی از اتفاقات ارزشمند در استان‌هاست. علاوه بر این تا قبل از پایان مهرماه دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جذب ائمه جماعت در مدارس منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کروناست که اگر بنا شد در مدارس نماز جماعت برگزار شود می‌توانیم ائمه جماعات را جذب کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همه مسئولان استانی باید برای جذب دانش آموزان در کانال قرآن، عترت و نماز حساسیت و دغدغه ویژه داشته باشند و معتقدیم حداقل باید بیش از دو میلیون دانش‌آموز در کانال قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد عضو شوند.

وی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که باید صورت بگیرد تشکیل شورا‌های قرآن، عترت و نماز در استان‌هاست تا فعالیت‌ها و اقدامات مهم ما در حوزه سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز به سمع و نظر مقامات استانی برسد.

مسیب‌زاده افزود: همچنین همکاران توجه داشته باشند مسابقه در مسیر نور ویژه ائمه جماعت مدارس از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر در کانال شاد ادامه دارد و آزمون آن نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد که جوایز آن توسط خیرین تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت دارالقرآن‌ها در ایام کرونا براساس مصوبه شورای دارالقرآن هر منطقه تصمیم‌گیری و اجرا خواهد شد، همان‌گونه که در زمینه برگزاری سوگواره احلی من‌العسل ستاد برگزاری این سوگوره تصمیم‌گیری کرد.

مدیر‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اختصاص زنگ نماز در برنامه مدارس جزء برنامه‌های مکتوب وزیر آموزش و پرورش است و همچنین نباید نمازخانه‌ها یا دارالقرآن‌ها تغییر کاربری پیدا کنند و این جرم است و همچنین پویش‌های «هر خانه یک مسجد» و «هر خانه یک حسینه» از فعالیت‌های بسیار خوبی است که در این ایام در عرصه فضای مجازی صورت گرفت.

وی ادامه داد: مطمئنیم هیچ فاصله‌ای بین ما و شما وجود ندارد و می‌دانیم کرونا اتفاق بسیار منحوسی برای جهان بود، اما همه ما وظیفه داریم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم که خوشبختانه در این ایام در عرصه قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اتفاقات خوبی در کشور صورت گرفت، زیرا ما در این اداره کل هزار و 400 نفر عاشق قرآن و عاشق اهل‌بیت(ع) و ولایت داریم که با توکل به خداوند متعال فعالیت‌های را در سراسر کشور به خوبی پییگری و اجرا می‌کنند.

همچنین در ادامه جلسه برخی از رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌ها به بیان نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.
انتهای پیام
captcha