لزوم حمایت نهادهای قرآنی از مؤسسات متضرر در شرایط کنونی
کد خبر: 3882260
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

لزوم حمایت نهادهای قرآنی از مؤسسات متضرر در شرایط کنونی

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: در شرایط کنونی کشور در مقابله با ویروس کرونا بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآن در کشور تعطیل شده‌اند. از مسئولان امور قرآنی درخواست می‌شود برای جبران هزینه‌های مؤسسات متضرر، تدابیری اتخاذ شود.

حسن محمدی، مدیر عامل اتحادیه‌ تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با ایکنا گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، فعالیت‌های جمعی همانند همایش، محافل قرآنی، کارگاه، جلسات و کلاس‌های آموزشی در کشور به حالت تعطیل و نیمه تعطیل هستند. بنابر این مؤسسات و خانه‌های قرآن در همه استان‌ها نیز از این امر مستثنی نبوده و تعطیل شده‌اند.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و درمان کشور در شرایط و وضعیت کنونی، مسائل مورد نیاز بهداشتی و مراقبتی را به عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌کند، بنابر این اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت به طور مستقیم برای اطلاع‌رسانی مؤسسات قرآنی ورودی نداشت.

وی افزود: با وجود نیمه تعطیل بودن برخی از مؤسسات قرآنی در شرایط کنونی برای عقب نماندن از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود، برنامه‌های آموزشی را طی برنامه‌ریزی از طریق مجازی، غیر حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه برخی از مؤسسات قرآنی در این شرایط کنونی دچار مشکلات تامین هزینه شده‌اند، بیان کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در سال جاری با اعتبارات کمی روبه‌رو شد اما از مؤسسات قرآنی آسیب دیده در سوانح طبیعی با اعطای وام حمایت‌ کرد. در این راستا می‌توان مؤسسات قرآنی که در این شرایط دچار ضرر شده‌اند، جزء آنان قرار داد، اما متاسفانه در شرایط کنونی امکان اختصاص اعتبارات بلاعوض وجود ندارد. اما درخواست می‌شود که مؤسسات و مراکز قرآنی وابسته را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام
captcha