۱۳ آبان انتقال‌دهنده پیام استکبارستیزی انقلاب است/ فرمانده ارتش؛ سخنران مراسم تهران
کد خبر: 3853838
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

۱۳ آبان انتقال‌دهنده پیام استکبارستیزی انقلاب است/ فرمانده ارتش؛ سخنران مراسم تهران

گروه سیاسی ــ نصرت‌الله لطفی در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز 13 آبان با بیان اینکه با انتقال جهانی فرهنگ انقلاب اسلامی، امروز هر وجدان بیدار و هر انسان آزاده‌ای در دنیا فریاد استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا را به عنوان یک منطق استدلالی قوی و فضیلت اخلاقی می‌داند، اظهار کرد: ۱۳ آبان یک روز الهام‌بخش و حامل و انتقال‌دهنده یکی از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است.

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برای تشریح برنامه‌های مراسم روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، صبح امروز، شنبه 11 آبان، در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد. 

لطفی با بیان اینکه یوم‌الله ۱۳ آبان یکی از روزهای پرفروغ انقلاب است، گفت: این روز مناسبتی است که در ۳ مقطع حساس تاریخ کشور تقابل استکبار و استکبارستیزان را به نمایش گذاشت و باید ۱۳ آبان را از این منظر دید.

وی ادامه داد: اولین ۱۳ آبان مربوط به تبعید امام خمینی(ره) در اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون بود و امام(ره) احساس کرد عزت ایران و ایرانی در برابر استکبار و رژیم دست نشانده آمریکا از بین رفته و به قیمت تبعید ۱۵ ساله در برابر ام فریاد برآورد.

لطفی بیان کرد: رویداد دوم مربوط به حرکت دانش‌آموزان بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ رخ داد و همان نوزادان زمان تبعید امام(ره) که ۱۴ و ۱۵ ساله شده بودند در مقابل دانشگاه تهران و در هنگام پیوستن به دانشجویان معترض تظاهرات کردند و ۵۶ نفر از آنان شهید شدند و این حرکت به پیروزی انقلاب سرعت بخشید.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اتفاق سوم نیز مربوط به تسخیر لانه جاسوسی است و لذا ۱۳ آبان یک روز الهام‌بخش و حامل و انتقال‌دهنده یکی از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است.

وی تأکید کرد: با انتقال جهانی این فرهنگ انقلاب اسلامی، امروز هر وجدان بیدار و هر انسان آزاده‌ای در دنیا فریاد استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا را به عنوان یک منطق استدلالی قوی و فضیلت اخلاقی می‌داند. از این رو شعار محوری مراسم «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی؛ سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» است.

لطفی افزود: مردم عزیز ایران به چشم خود دیدند که آن قدرتی که در ذهن عده‌ای کج‌اندیش و کوهی استوار تلقی می‌شود کاهی بیش نیست‌. آموزه شهادت و ایثار مردم ایران به همه دنیا و مستضعفان آموخت دیوار سلطه و استکبار فروریختنی است، لذا بزرگداشت 13 آبان تبلور و تجلی مقاومت و استکبارستیزی است.

لطفی یادآور شد: 13 آبان فرصتی برای تبیین چرایی استکبارستیزی به منزله موضوعی با ریشه دینی و قرآنی و به مثابه یک وظیفه انسانی و انقلابی است که مربوط به همه آحاد ملت است و به یک قشر و صنف خاص مربوط نمی‌شود، بنابراین همه اقشار مردم و همه ایرانیان فارغ از هر نوع گرایش و سلیقه سیاسی و جناحی در این باره احساس تکلیف کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: درخواست ما از همه اصحاب رسانه این است که امروز نیاز به یک بازنگری در فرهنگ‌سازی و شیوه بزرگداشت یوم الله 13 آبان نسبت به سال‌های قبل داریم و لازم است در زمینه ضرورت استکبارستیزی فرهنگ‌سازی انجام شود. به ویژه آنکه مصوبه مجلس 13 آبان را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار تأیید کرده است.

وی ابراز کرد: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی باید فراتر از مناسبت‌هایی مانند روز دانشجو، کارمند، معلم و دانش‌آموز دیده شود و تعریف شود. میلیون‌ها دانش‌آموز عزیز با افتخار باید در این مراسم حضور پیدا کنند و بسترساز حضور آنان شویم. حضور سایر اقشار، نافی حضور دانش‌آموزان در مراسم 13 آبان نیست، بلکه باید یک تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی برای آگاهی بخشیدن بیشتر به نسل کنونی و آتی انجام شود تا خناسان نتوانند در خصوص چرایی استکبارستیزی، مرگ بر آمریکا، تسخیر لانه جاسوسی و استمرار راهبرد مقاومت فعال برخلاف نغمه‌های شوم و دوقطبی‌ساز سازش و مقاومت شبهه افکنی کنند.

لطفی ادامه داد: مردم ما با اقدام و عمل خودشان ثابت کرده‌اند که راه سرافرازی و عزت و حفظ نظام و میهن اسلامی مقاومت تمام‌عیار برابر استکبار و هم‌پیمانان استکبار است. هرگاه ما به عنوان خادمان مردم به خوبی اطلاع‌رسانی کردیم به خاطر پیوند ناگسستنی آن‌ها با اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دین خود را به خوبی ادا کردند و اسناد و آرشیو رسانه‌ها گویای این است که در این چند سال که تغییراتی در نوع اطلاع‌رسانی و تبیین انجام شد سال به سال حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم پررنگ‌تر و ملموس‌تر شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تصریح کرد: اوج این حضور هم سال گذشته و همزمان با جنگ تمام‌عیار روانی و اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بود که مردم علیرغم تنگنای شدید معیشتی و تورم کمرشکن سال گذشته در چهل سالگی انقلاب باشکوه‌ترین مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را در گستره کشوری برگزار کردند.

وی بیان کرد: برخی در همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها فکر می‌کنند یک قدرت پوشالی در حد ناچیز را به عنوان کوه استوار قلمداد کردن نیاز به نظرخواهی مجدد دارد، اما مردم در مقام عمل ناچیز بودن این قدرت را اثبات کردند. در حالی مردم عزیز ایران جشن 40 سالگی انقلاب را با حضور به مراتب باشکوه‌تر به لحاظ کمی و کیفی در سال 97 برگزار کردند که دشمن به دنبال آن بود که اساساً جشنی به نام 40 سالگی برگزار نشود.

لطفی افزود: پیام مردم ما همان نظر دشمن‌شکنانه و دشمن‌شناسانه در راستای تبیین، اقناع، به منصه ظهور گذاشتن و اثبات کاربرد مقاومت فعال در برابر نظام سلطه بود.

وی در ادامه دو دلیل را عامل حساسیت مضاعف مراسم 13 آبان دانست و گفت: اولین دلیل تشدید سیاست‌های خصمانه نظام سلطه و هدف قرار دادن آحاد مردم و نه صرفا ساختار حکومت و مسئولان نظام است؛ واقعیت این است که دشمنی آمریکا با ایران ماهوی و محتوایی است نه شکلی. آن‌ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام استکبارستیز مخالفند و این یک دشمنی راهبردی است نه تاکتیکی. اگر آن‌ها بعضی مواقع دم از مذاکره می‌زنند یا از سر استیصال دشمن است یا مکر و حیله سران آمریکا برای توقف و کندی مسیر پیشرفت کشور.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دشمنی آمریکا به ایران اسلامی قائل به شخص و حزب نیست؛ چه اوباما رئیس‌جمهور باشد چه ترامپ یا حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات. از طرفی این دشمنی به این ربط ندارد که چه کسانی در مقطعی مصادر اجرای و تقنینی را به دست می‌گیرند. آن‌ها با اسلام استکبارستیز تضاد دارند و این دشمنی در یک موضع خاص هم نیست؛ روزی حقوق بشر و روزی موضوع هسته‌ای بهانه دشمنی است. در واقع آمریکا با مردم متدین، مسلمان، ایمان‌مدار و استکبارستیز مخالف است.

وی بیان کرد: مراسم امسال یک حرکت حماسی و پرشورتر از همه سال‌های قبل خواهد شد که تبلور اتحاد، تجلی یکپارچگی و انسجام با نگاه استمرار راهبرد مقاومت فعال و استکبارستیزی است.

لطفی اظهار کرد: براین مبنا شعار محوری مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان 1398؛ «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی؛ سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» است.

وی درباره دستاوردهای واقعی راهبرد مقاومت فعال با تدابیر رهبر معظم انقلاب گفت: ترامپ ابله با تصمیم‌سازی منافقین و بعضی کشورهای منطقه و صهیونیست‌ها براین باور بود که با فشار اقتصادی می‌تواند مردم ایران را به خیابان‌ها بکشاند و سقوط و یا تسلیم نظام اسلامی را رقم بزند و شروط 12 گانه وزیر خارجه آمریکا از این منظر بود، اما رهبر معظم انقلاب سیاست و راهبردی را اتخاذ کردند که به آغاز راهبرد مقاومت فعال انجامید و افتخارات امروز نشان داد که تمام هزینه‌های استکبارستیزی را ایران نباید تحمل کند و آمریکا و هم پیمانان او هم باید هزینه بدهند.

لطفی ابراز کرد: لذا قطب انرژی دنیا، تأسیسات آرامکو، آسیب سختی دیده است یا پهپاد پیشرفته آمریکایی از سوی کشوری ساقط شد که به گفته شهید فلاحی که نه برای تولید اسلحه بلکه برای تعمیر سوزن اسلحه هم وابسته به آمریکا بود. این قدرت راهبرد مقاومت فعال ایران بود که عامل بازدارنده جنگ در منطقه شد. این مراسم فرصتی برای تقویت همین روحیه مقدس دینی، اعتقادی و انقلابی و استکبارستیزی است.

لطفی درباره کلیدواژه «افول و فروپاشی» در شعار محوری مراسم امسال گفت: گفتمان افول و سقوط آمریکا به استناد اسناد قطعی و نظرسنجی‌ها و مقالات علمی دانشمندان و نظریه‌پردازان آمریکایی مطرح شده که برای جامعه ایران نیست بلکه گفتمانی برای خود جامعه آمریکاست. در واقع اولین کسانی که افول و سقوط آمریکا را مطرح کردند خود اندیشمندان آمریکایی بودند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: آن‌ها معتقدند آمریکا در دو حوزه در حال افول و سقوط است؛ افول و سقوط از ابرقدرتی جهان، افول و فروپاشی درونی آمریکا به لحاظ سیاسی،اقتصادی و فرهنگی. آنها می‌گویند آغاز فروپاشی آمریکا بعد از جنگ آمریکا در عراق و افغانستان شروع شد و بدهی 7هزار میلیارد دلاری در سال 2003 در سال 2018 به 20.5 تریلیون دلار رسید که نتیجه آن 46 میلیون آمریکایی زیر خط فقر و 40 میلیون آمریکایی فقیر است.

وی یادآور شد: برعکس به توفیق الهی، هدایت‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و بصیرت و حضور در صحنه مردم، ایران اسلامی روز به روز بالنده‌تر و با پایگاه قوی منطقه‌ای و بین‌المللی و تأثیرگذار در همه عرصه‌هاست.

لطفی تأکید کرد: با این نگاه جهانیان روز دوشنبه هفته جاری شاهد و نظاره‌گر خلق حماسه و تظاهرات پرشور در حدود 1000 شهر و شهراستان کشور خواهند بود. 150 عکاس، خبرنگار و تصویربردار خارجی در کنار 2500 نفر از اصحاب رسانه داخلی این مراسم باشکوه را پوشش رسانه‌ای خواهند داد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: سخنرانان در سراسر کشور از شخصیت‌های انقلابی، ملی، تأثیرگذار و دارای روحیه استکبارستیزی هستند. سخنران مراسم محوری بزرگداشت 13 آبان در تهران نیز امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، است که به تبیین توانمندی و قدرت باردارندگی نظام اسلامی در برابر نظام سلطه می‌پردازد.

وی با انتقاد از غیبت مسئولان، مدیران و مقامات کشور در این مراسم گفت: مسئولان از خود این مردم هستند که به برکت این نظام، آرمان و خط اصیل امام(ره) امروز توفیق حضور در این مناصب را دارند، پس چرا نباید در بین مردم باشند. چه عرصه و مراسمی مهم‌تر و رساتر از مراسم ملی مبارزه با استکبار جهانی است؟ این یک مطالبه جدی از مسئولان است و امیدواریم در همه استان‌ها، مدیران و مسئولان در این مراسم حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام
captcha