مازندران میزبان 1000 مسئول قرآنی آموزش و پرورش کشور
کد خبر: 3844049
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

مازندران میزبان 1000 مسئول قرآنی آموزش و پرورش کشور

گروه اجتماعی ــ مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: گردهمایی کارشناسان قرآنی امسال 16 مهرماه به میزبانی مازندران و با حضور یک‌هزار نفر از فعالان قرآنی آموزش و پرورش کشور در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار می‌شود.

مازندران میزبان 1000 مدیران قرآنی آموزش و پرورش کشوربه گزارش ایکنا از مازندران، نیکزاد، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، امروز 31 شهریورماه درنشست خبری گفت: کمک خیرین در سال جاری نسبت به سال گذشته 81 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در سال گذشته 30 نفر سرباز معلم گرفتیم و سعی شده این معلمان در رشته‌های مرتبط باشد و قبل از ورود به کلاس هم آموزش‌های لازم را ببینند.
نیکزاد با بیان اینکه، امسال 1500 دانش‌آموز در مدارش افزایش یافت، تصریح کرد: استان مازندران دارای 4 هزار و 492 مدرسه، 530 هزار دانش‌آموز، 65 هزار ابتدایی،124 هزار متوسه اول است و 12 مدرسه با تک دانش‌آموز فعال است.
وی با بیان اینکه، توسعه مدارس دولتی رسالت آموزش و پرورش است تا هزینه‌های خانواده‌ها را کاهش دهد، افزود: ما مدارسی در ساری داریم که روز یک وعده برای دانش‌آموزان آن مدرسه که کم بضاعت هستند غذای گرم تهیه می‌کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، گفت: بر اساس آمار ثبت احوال 2 هزار و224 نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود دارند که ممکن است بسیاری از آنها مهاجرت کرده یا فوت کرده باشند اما تا کنون یکهزار و 270 از دانش‌اموزان شناسایی شدند و به کلاس‌های درس برگشتند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 98 مدرسه دولتی و 38 مدرسه غیر دولتی متخلف شناسایی شدند، ادامه داد: به مدارس اعلام شده هر گونه دریافت وجه برای نام نویسی جز بیمه و کتابهای درسی که تحویل دانش‌آموز می‌شود تخلف محسوب می‌شود.
نیکزاد تصریح کرد: گردهمایی کارشناسان قرآنی امسال 16 مهرماه به میزبانی را مازندران اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر با حضور یکهزار نفر از فعالان قرآنی آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: خانواده‌ها برای ایاب ذهاب فرزندانشان به مدرسه با سرویسی که زیر مجموعه آموزش و پرورش بود یا ازوجاهت خوبی برخوردارند استفاده کنند.
لازم به ذکر است،100011333 سامانه پیامکی مستقیم با مدیر کل آموزش و پرورش مازندران است و خانواده‌ها می توانند در صورت نیاز با این شماره پیامک ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha