توزیع بسته‌های «مهر تحصیلی» از عواید موقوفات در مازندران
کد خبر: 3843521
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

توزیع بسته‌های «مهر تحصیلی» از عواید موقوفات در مازندران

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع 500 بسته آموزشی از عواید موقوفات در قالب طرح «مهر تحصیلی» در بین دانش‌آموزان استان خبر داد.

توزیع بسته‌های «مهر تحصیلی» از عواید موقوفات در مازندرانحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: 500 بسته آموزشی از عواید موقوفات در قالب طرح «مهر تحصیلی» شامل؛ کیف، انواع لوازم‌التحریر و ... در بین دانش‌آموزان استان توزیع شد.
وی افزود: ارزش ریالی هر بسته 100 هزار تومان است و در مجموع 500 میلیون ریال از محل عوائد موقوفات هزینه شده است.
حیدری جناسمی، تصریح کرد: در توزیع این بسته‌ها دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دانش‌آموزانی که از کمیته امداد، بهزیستی، انجمن حمایت از زندانیان و معتمدین محلات به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند، در اولویت هستند.
وی با تاکید بر ایجاد وقف‌های جدید با نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان افزود: این طرح هر ساله با هدف محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت صورت می‌گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه موقوفه میرزا مهدی‌خان اشرفی در بهشهر یکی از موقوفات شاخص استان مازندران با نیت کمک به دانش آموزان نیازمند است، ادامه داد: شهرهای آمل، بابل، بهشهر و لاریجان مجری طرح مهر تحصیلی هستند.
وی با بیان اینکه، عواید موقوفات حوزه تحصیل و کمک به دانش آموزان در راستای نیت واقف هزینه می‌شود، افزود: تمامی عواید موقوفات استان بر اساس نظر واقف در وقف‌نامه عمل می‌شود و هیچگونه انحرافی در آن وجود ندارد.
حیدری با بیان اینکه همه جامعه و مردم از ثمرات و برکات وقف برخوردار می‌شوند، گفت: موقوفاتی در استان در راستای کمک به بیماران نیازمند و تجهیز بیمارستان‌ها وجود دارد که سلامتی به مردم هدیه می‌دهد و این مسئله بسیار ارزشمند است و ثمرات فراوانی دارد.
وی ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را عامل بسیار مهمی در رشد و شکوفایی ابعاد مختلف استعدادهای جامعه دانست و افزود: هر کسی در ترویج فرهنگ وقف قدم‌های مثبتی بردارد آن فرد هم از ثواب وقف بهره می‌برد و چه بهتر است همه ما در ترویج فرهنگ وقف گام برداریم.
انتهای پیام

captcha