مؤسسات قرآنی نقش مهمی در توسعه فرهنگی مناطق محروم دارند
کد خبر: 3842427
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

مؤسسات قرآنی نقش مهمی در توسعه فرهنگی مناطق محروم دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاندار مازندران در بازدید از مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) ساری، گفت: مؤسسات قرآنی در واقع یک چراغ روشن فرهنگی هستند و در مکان‌های کمتر توسعه‌یافته، نقش مهمی در توسعه دانش و فرهنگ دارند.

موسسات قرآنی نقش مهمی در توسعه فرهنگی مناطق محروم دارندبه گزارش ایکنا از مازندران، احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران عصر دیروز، 24 شهریورماه در بازدید از مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری با اشاره به اینکه مؤسسه‌های قرآن و عترت چراغ روشن فرهنگی‌اند، گفت: فعالیت مؤسسات قرآنی برای توسعه فرهنگ دینی و ایرانی در مناطق مختلف ستودنی است.

وی افزود: مؤسسات قرآنی در واقع یک چراغ روشن فرهنگی هستند و در مکان‌هایی که مردم مشکلات مالی و اقتصادی دارند نقش مهمی در توسعه دانش و فرهنگ دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی به نفع فرهنگ دینی و ایرانی استفاده کنیم، اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی مؤسسه پیامبر اعظم(ص) که کانون معنویت است ظرفیت بسیار بزرگی است و با وجود همیاری و همکاری اساتید مختلف حوزه و دانشگاه با این مؤسسه باید از پژوهش‌های علمی این مؤسسه برای ارتقای فرهنگ دینی مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات جامعه به علت دوری از قرآن و عترت است، افزود: مؤسسه پیامبر اعظم(ص) که تلفیقی از روحانیت و اجتماعی بودن و شناخت مسائل روزمره است باید در فضای مجازی نیز فعال باشند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمود دیانی، رئیس مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ضمن تشکر از حضور استاندار مازندران، به ویژگی‌های بارز این مؤسسه از جمله توجه به جامعه اجتماعی و خانواده اسلامی، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، پشتیبانی از مسائل بنیادین، تولید فکر و اندیشه، توجه جدی به علوم اسلامی و انسانی، در مؤسسه پرداخت.

رئیس مؤسسه پیامبر اعظم(ص) وجه تمایز این مؤسسه با دیگر مؤسسات فرهنگی و قرآنی در استان را فعالیت پژوهشی با حضور اندیشمندان و محققان حوزه و دانشگاه دانست و بیان کرد: تاکنون بیش از 20 جلد کتاب منتشر و چندین نشست‌ و گفتمان‌ علمی در حوزه دین از سوی این مؤسسه برگزار شده است.

یادآور می‌شود، در این بازدید عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباسعلی رضایی، فرماندار مرکز استان و حامد دیانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، استاندار را همراهی کردند.

انتهای پیام

captcha