آموزش دروس دفاع مقدسی در حوزه‌های علمیه مازندران
کد خبر: 3842117
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

آموزش دروس دفاع مقدسی در حوزه‌های علمیه مازندران

گروه معارف ــ مدیر کل حفظ ونشر ارزش‌های دفاع مقدس طی نشستی بر قرار گرفتن دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه استان تأکید کرد.

آموزش دروس دفاع مقدسی در حوزه‌های علمیه مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلسه هم‌اندیشی آموزش دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه استان مازندران امروز با حضور سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
ملکی در این نشست به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و بر لزوم تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در گام نخست، این طرح در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر و محمودآباد اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: از سال آینده همه مدارس نظام جدید حوزه‌های علمیه و 18 مدرسه نظام قدیم نیز وارد این طرح خواهند شد.

ملکی بر لزوم آموزش اساتید روحانی به درس دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: اساتید روحانی دفاع مقدس ضمن گذراندن دوره آموزشی در کلاس‌های درس دو واحدی دفاع مقدس، حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام عیسی رضایی، مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران نیز بر انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق دو واحد درسی دفاع مقدس، برنامه‌های مناسبتی سوم خرداد، هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات‌ها و... تأکید کرد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا و دیدار با خانواده شهدا یکی از راه‌های زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمود ابوترابی مدیر حوزه‌ علمیه مازندران نیز مقاومت مردم ایران را بر مبنای قرآن دانست و بیان کرد: دشمن با هدف گرفتن قرآن سعی در از بین بردن این مقاومت دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بهترین زمینه طنین‌انداز شدن پیام قرآن در جهان بود، شعار «یا حسین (ع)» را مظهر مقاومت دانست و عنوان کرد: تشییع با فرهنگ تعالی بخش ظهور و بروز پیدا کرد و نماد پایداری و پیام‌رسانی همیشه زنده است و پیام به دیگران منتقل خواهد شد.

این مسئول ایجاد جایگاه و یادمان شهدا و مراکز شهدا را در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار دانست و یادآور شد: رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینه ساز فراهم شدن این بسترها است.

ابوترابی با بیان اینکه تدریس درس دو واحد دفاع مقدس ابتدا در دانشگاه‌ها شروع شد، گفت: این امر هنوز در حوزه‌های علمیه جلوه نکرد و برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل‌های آینده این کار ضرورت دارد.

وی از آمادگی حوزه‌های علمیه برای ورود درس دفاع مقدس خبر داد و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه استان این آمادگی را دارد تا برای تثبیت اهداف متعالی نظام و نمادهای مقاومت گام بر دارد.

تجهیز کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه به کتب دفاع مقدس

حجت‌الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر گروه آموزش حوزه علمیه مازندران نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی حوزه‌های علمیه استان و برنامه‌های دفاع مقدس، بیان داشت: 99 درصد مدارس علمیه استان به مناسبت‌های دفاع مقدس برنامه اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌ شهدای طلاب یکی از برنامه‌ها به شمار می‌آید، تصریح کرد: این مراسم امسال در فیضیه بابل برگزار شد.

این مسئول بر لزوم تربیت طلاب و وجود حوزه‌های انقلابی تأکید کرد و افزود: کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه استان خالی از کتاب دفاع مقدس است و خواهان تجهیز کتابخانه‌ها به کتب دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام

captcha