بانوان برتر قرآنی سپاه کربلای مازندران معرفی و تجلیل شدند
کد خبر: 3836638
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

بانوان برتر قرآنی سپاه کربلای مازندران معرفی و تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون روابط عمومی سپاه کربلای مازندران از تجلیل نفرات برتر مسابقات نیمه‌نهایی قرآن کریم، بخش بانوان شاغل سپاه کربلا در بابل خبر داد.

برترین‌های قرآنی بانوان سپاه کربلا معرفی و تجلیل شدندعلی ابراهیمی‌گتابی، معاون روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: مسابقات نیمه‌نهایی قرآن کریم در بخش بانوان شاغل در سپاه کربلا پیش از ظهر امروز، 30 مردادماه در امام زاده قاسم(س) بابل برگزار شد.

وی با بیان اینکه، در این دوره از مسابقات 70 نفر از بانوان شاغل سپاه کربلا در رشته‌های مفاهیم، ترتیل، حفظ 3 جزء، 5 جزء و 10 جزء و رشته تحقیق شرکت کردند، افزود: با انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران توجه به برنامه‌های قرآنی در سپاه افزایش یافته است.

سخنگوی سپاه کربلای مازندران افزایش و تقویت بصیرت دینی را یکی از راه‌کارهای رفع و جلوگیری از مشکلات اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برای افزایش بصیرت دینی کارکنان خود طرحی را با هدف گفتمان‌سازی قرآنی و ایجاد «نهضت حفظ قرآن در سپاه» ابلاغ کرده است.

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآنی را در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ، لازم دانست و افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی در حوزههای پژوهشی، حفظ و شناسایی مستعدان در برنامه‌های قرآنی از اهداف این دوره مسابقات بود.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا با بیان این مطلب که برپایی جلسات و مسابقات قرآنی مقدمه انس با قرآن است، اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، برگزاری و مسابقات تلاوت و حفظ قرآن در دستور جدی سپاه قرار گرفته است.

ابراهیمی‌گتابی انس با قرآن و تدبر به آیات وحی الهی را عامل پیشرفت معنوی انسان و راه‌گشای مشکلات دانست و اظهار کرد: ان‌شاء‌الله در تلاش هستیم تا با گسترش فعالیت های قرآنی در زمینه حفظ،معانی و مفاهیم در جهت تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی گام برداریم.

یادآور می‌شود، در پایان هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل در سپاه کربلا از برگزیدگان رشته‌های مختلف تجلیل شد. که برترین‌های آن به شرح ذیل است.

رشته حفظ؛
 10 جزء:زینب شعبانی
 پنج جزء: محبوبه زرین نیاء از بابل
 سه جزء: سیده سمیه واردی از سپاه حفاظت فرودگاه

رشته تحقیق؛
رقیه فضلی از ستاد سپاه کربلا رتبه اول
مریم منزه از قائمشهر رتبه دوم
زهرا پور چالی از سپاه فرودگاه رتبه سوم
رشته ترتیل؛
راضیه قربانی از بهشهر رتبه اول
خانم لیلا جانبازی از ساری رتبه دوم
نفیسه سادات حسینی از ستاد سپاه کربلا رتبه سوم
رشته مفاهیم؛
نرگس حسنی از بسیج دانش‌آموزی ناحیه 2 ساری رتبه اول
فاطمه قاسمی دارابی از بسیج جامعه زنان سپاه کربلا رتبه سوم
سیده حلیمه طاهری از بابل رتبه سوم
انتهای پیام

 

captcha