فعالیت‌های موسسه قرآنی «گنجینه نور» قائمشهر تشریح شد
کد خبر: 3836318
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

فعالیت‌های موسسه قرآنی «گنجینه نور» قائمشهر تشریح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- موسسه قرآنی گنجینه نور قائمشهر با انجام فعالیت گسترده در حوزه آموزش، پژوهش، برگزاری جشنواره، چاپ و نشر، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال و فعالیت‌های فرهنگی و فنی حرفه‌ای نقش موثری در تبلیغ ترویج فعالیت‌های قرآنی در شهرستان قائمشهر دارد.

نگاه اجمالی به فعالیت‌های موسسه قرآنی «گنجینه نور» قائمشهرصفا رنجبر، مدیر موسسه قرآن و عترت گنجینه نور قائمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با اشاره به تاریخچه تاسیس این موسسه گفت: موسسه قرآنی گنجینه نور در سال۱۳۷۰ تاسیس و با اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی، محافل قرآنی، جلسات و گروه تواشیح از سال 1372 همزمان با تاسیس مجمع قاریان قائمشهر آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: این موسسه در سال ۱۳۷۸مجوز نمایندگی یکی از موسسات قرآنی به نام «گنجینه نور هدایت» را در مازندران گرفت و در سال ۱۳۸۹ از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و در سال ۱۳۹۰ هم از طرف سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت مستقل دریافت کرد.

رنجبر تصریح کرد: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرائت و تجوید قرآن کریم، دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت، آموزش تخصصی قرائت و حفظ برای تربیت قاریان قرآن در سنین مختلف و در حوزه عمومی کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم از جمله فعالیت‌های آموزش عمومی و تخصصی این موسسه است.

وی با بیان اینکه، در این موسسه آموزش مداحی به صورت اختصاصی برای نوجوانان و جوانان نیز برگزار می‌شود، افزود: چند سالی است آموزش مداحی این موسسه با استقبال خوبی از سراسر استان همراه است.

نگاه اجمالی به فعالیت‌های موسسه قرآنی «گنجینه نور» قائمشهر

مدیر موسسه گنجینه نور قائمشهر، با بیان اینکه، در این موسسه به فراگیران و قرآن‌آموزان گواهینامه رسمی از طرف سازمان تبلیغات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود، اظهار کرد: در این موسسه آموزش در بخش‌های معارف اهل‌بیت(ع)، سبک زندگی اسلامی بر مبنای قرآن و عترت، اصول و عقاید، تاریخ اسلام و ... نیز انجام می‌شود.
وی افزود: در این موسسه در بخش آموزش فرهنگی و هنری رشته‌های؛ نقاشی، خوشنویسی، ادبی، شعر، آموزش موسیقی و نوای مذهبی و برای بخش مداحی و آشنایی با قرائت برای کسانی که در حوزه قرآن و عترت فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود.

مدیر موسسه قرآن و عترت گنجینه نور، گفت: این موسسه با موسسات علمی آزاد دیگر تقاهم و همکاری دارد و اعضای موسسه می‌توانند از خدمات ویژه آن‌ها در زمینه‌های علمی و کلاس‌های فوق‌برنامه مانند رایانه، رباتیک، دوره‌های آموزشی مدیریتی، فنی و حرفه‌ای، زبان و ... استفاده کنند.
برگزاری جشنواره‌ها

وی با بیان اینکه تاکنون 300 جشنواره و مسابقات فرهنگی قرآنی در موسسه گنجینه نور برگزار شد، افزود: بیشترین برنامه‌های این موسسه در حوزه مرکز نشر قرآن و معارف اسلامی است که در آن جشنواره‌ها، مسابقات، همایش‌ها، محافل، جلسات و نمایشگاه‌های قرآن و عترت و حوزه‌های فرهنگی برگزار می‌شود که طی این سال‌ها بیش از ۳۰۰ مورد جشنواره، نمایشگاه و... در سطوح
ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی برگزار شد که اغلب برای برگزاری این برنامه‌های فرهنگی قرآن و عترت با بیش از ۲۰ نهاد همکاری داشتیم.

وی افزود: مرکز دیگر فعالیت موسسه در حوزه نشر معارف اهل‌بیت است که برنامه‌هایی با موضوع عترت همچون؛ تاسیس هیئت، ویژه برنامه شهادت‌ها، رحلت‌ها، جشن‌ها و سوگواره‌ها در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای برگزار می‌شود.
این مسئول قرآنی درباره مرکز مشاوره و خدمات اجتماعی در این موسسه بیان کرد: مرکز مشاوره و خدمات اجتماعی در حوزه‌های مختلف و خدمات اجتماعی و فوق برنامه مانند تهیه بسته‌های فرهنگی و اردوهای داخل و خارج استانی زیارتی و سیاحتی فعالیت می‌کنند و انجمن خیریه برای بچه‌های قرآنی و مذهبی در این مجموعه دچار مشکل مالی هستند.
فعالیت‌پژوهشی
رنجبر با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این موسسه اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی در سه بخش قرآن و عترت، پژوهش‌های ادبی و هنری با موضوع قرآن و عترت و بخش دیگر مربوط به مرکز بانک اطلاعات نرم افزاری حوزه قرآن و عترت است.
مدیر این موسسه قرآنی با اشاره به کتابخانه عمومی زیرمجموعه این موسسه، تحت عنوان گنجینه نور، بیان کرد: این کتابخانه مشارکتی عمومی بوده و بالغ بر ۱۵ هزار جلد کتاب و بیش از هزار نفر اعضا مستقیم و غیر مستقیم دارد.
کتابخانه دیجیتال
رنجبر با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این موسسه، اظهار کرد: بخش کتابخانه دیجیتال با منابع نزدیک به ۲۰ هزار جلد تهیه شده و بزودی راه‌اندازی خواهد شد. همچنین نشریه سراسری گنجینه نور، مجوزش دریافت شده و به زودی اولین شماره‌اش به زیر چاپ می‌رود.

وی در ادامه گفت: بخش دیگر فعالیت موسسه همکاری در چاپ و نشر کتابهایی است که مربوط به موسسه هست، اما متاسفانه امسال با توجه به وضعیت بغرنج چاپ، کمتر در این حوزه ورود پیدا کردیم.
رنجبر درباره فعالیت‌های فرهنگی، هنری موسسه عنوان کرد: این موسسه در حوزه‌های فرهنگی، هنری اعم از نمایش، شعر، موسیقی، فیلم و کلیپ و جشنواره‌های هنری با موضوع قرآن و عترت، در بخش‌های ادبی مثل داستان کوتاه و شعر و خاطره، بخش هنری مثل نقاشی و طراحی و ... فعالیت دارد.

موسسه برتر قرآنی

نگاه اجمالی به فعالیت‌های موسسه قرآنی «گنجینه نور» قائمشهر

این مسئول قرآنی با اشاره به رتبه های برتر کسب شده در این موسسه قرآنی اظهار کرد: این مجموعه در طی ۲۸ سال فعالیت رتبه‌های خوبی در حوزه‌های فعالیتش در سطح ملی و منطقه‌ای کسب کرد و بیش از چهار بار در حوزه تکریم چهره قرآنی در سطح ملی و منطقه‌ای مورد تقدیر برتر قرار گرفت. مهمترین آن مربوط به همایش ملی تکریم چهره‌های قرآنی بود که به عنوان موسسه برتر قرآنی کشور انتخاب شد.
وی افزود: از سوی دستگاه‌های قرآنی اعم از شورای توسعه فرهنگی قرآنی، اداره فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و ... مورد تجلیل قرار گرفت و در سال گذشته کتابخانه مشارکتی در سطح ملی با عنوان تنها کتابخانه مشارکتی عمومی برتر در بخش مدیریتی در تالار وحدت در روز کتاب از آن تجلیل شد. بیش از ۲۰ نفر از کسانی که در این موسسه از ابتدا فعالیت داشتند در سطح ملی در مسابقات قرآن کریم سازمان‌ها و نهادهای مختلف به دفعات حائز رتبه‌های برتر شدند.
انتهای پیام

captcha