اخذ سند مالکیت 5 هزار و 312 رقبه وقفی در مازندران
کد خبر: 3835912
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

اخذ سند مالکیت 5 هزار و 312 رقبه وقفی در مازندران

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 312 رقبه وقفی در مازندران با مساحت 9 هزار و 446 هکتار سند مالکیت اخذ کردند.

اخذ سند مالکیت 5 هزار و 312 رقبه وقفی در مازندرانحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای 85 موقوفه و ۵۰ بقعه متبرکه سند مالکیت اخذ شده و همچنین ۶۴ فقره سند مالکیت قدیمی به اسناد تک برگی جدید تبدیل شده‌اند.
وی با اشاره به اخذ 5 فقره سند مالکیت به مساحت 551 هکتاری برای موقوفات شهرستان‌های آمل و نور، افزود: برای چهار موقوفه مشاعی فاطمه خانم، باجی بیگم، شیخ جمال‌الدین و شرکاء و شیخ حاجی آقا لارستاقی نیز جمعا به مساحت 344 هکتار سند مالکیت اخذ شد که این چهار موقوفه به صورت مشاعی در قریه ولیسده شهرستان آمل دارای سهم می‌باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: سند مالکیت موقوفه مشاعی محمد نجی به مساحت 117 هکتار اخذ شده که این موقوفه در روستای کچلده شهرستان نور واقع شده است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 5 هزار و 312 رقبه وقفی در مازندران با مساحت 9 هزار و 446 هکتار سندمالکیت اخذ کردند.
وی تعامل و همکاری با ثبت اسناد را از اولویتهای اوقاف استان دانست و بیان کرد: اخذ اسناد مالکیت موجبات تثبیت مالکیت موقوفات و جلوگیری از تعرض سودجویان به اراضی وقفی را فراهم میآورد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، بیان کرد: اولین گام در حفظ و صیانت از موقوفات تثبیت مالکیت آن است و این مهم نیازمند همکاری مداوم اداره کل ثبت اسناد و املاک استان است.
وی از تعیین و تکلیف شدن ۷۶ پرونده موقوفات در محاکم قضائی اشاره کرد و افزود: تعداد ۸ حکم قضائی که جنبه اجرایی داشته به اجرا درآمد.
انتهای پیام

captcha