سیطره آمریکا در جهان روز به روز کمتر شده است/ بیانیه گام دوم انقلاب؛ سندی راهبردی
کد خبر: 3835002
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

سیطره آمریکا در جهان روز به روز کمتر شده است/ بیانیه گام دوم انقلاب؛ سندی راهبردی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: سیطره آمریکا در جهان روز به روز تنگ‌تر شده و امروز صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها تنها هستند که اغلب بر روی یک محور، توافق ندارند.

سیطره آمریکا در جهان روز به روز تنگتر شده است/به گزارش ایکنا از مازندران،‌ سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز 23 مردادماه در همایش مجمع بسیجیان مازندارن، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سال خود در حالی به قدرت برتر دنیا تبدیل شد که دولت آمریکا با تشکیل یک شبکه گسترده تلاش کرد با کندکردن پیشرفت علمی، ایجاد تحریم‌های اقتصادی و مقابله همه جانبه، این کشور نتواند چهل سالگی خود را نبیند. اما ملت ایران با درایت مقام معظم رهبری توانست همه قله‌ها را فتح و اکنون به الگویی برای خیلی از ملت‌های آزاده جهان تبدیل شود.
بیانیه گام دوم انقلاب؛ سندی راهبردی
وی با بیان اینکه، بیانیه گام دوم انقلاب یک سند راهبردی و تثبیت کننده موقعیت و موفقیت جمهوری اسلامی است، افزود: اگر ملت ایران به الزامات پیشرفت توجه نمی‌کرد امروز تمام مولفه‌های اساسی قدرت را در اختیار نداشت.
سلیمانی با بیان اینکه، در بعد سیاسی، کشوری، همچون جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود ندارد که به طور متوسط هر ساله یک انتخابات داشته باشد، تصریح کرد: حضور اکثریت مردم در عرصه‌های سیاسی و ارزشی و اعتقادی بسیار ستایش‌برانگیز بوده و قانون اساسی ما یک الگو برای جهانیان است.

وی قدرت فهم ایران را در ابعاد سیاسی در تراز بالا دانست و افزود: قدرت فرهنگی ایران دارای گستره جهانی است و این گویای سابقه تاریخی این ملت انقلابی است.
قدرت‌های ناشناخته ایران اسلامی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه، خیلی از قدرت‌های ایران اسلامی ناشناخته مانده است، گفت: حضور در یوم‌الله 22 بهمن، روز قدس، راهپیمایی اربعین، ماه محرم، دعای عرفه، نماز عید فطر، اعتکاف، مشارکت مردم را در مساجد، مراکز فرهنگی و قرآنی و در صحنه‌های نوع‌دوستی در سیل، زلزله و... نمونه‌هایی از این قدرت‌های ناشناخته جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه، قدرت فرهنگی و روحیه مقاومت ملت ایران در دنیا مثال‌زدنی و الگلو است، افزود: در رتبه‌بندی جهانی، ایران را جزو هشت کشور برتر دنیا از قدرت نظامی می‌دانند در حالیکه ما معتقدیم تمام قدرت یک ملت بر اساس قدرت سخت نیست و قدرت ملت ایران بر اساس قدرت اعتقادی، بومی و راهبردی است.
سلیمانی با بیان اینکه، میزان رشد علمی ما چند برابر متوسط نرخ رشد علمی دنیا است، بیان کرد: در علوم پزشکی سلول‌های بنیادی، نانو و... پیشرفت‌هایی را داشتیم که در سطح دنیا مطرح جزو علوم پیشرفته محسوب می‌شود.
وی افزود: اکنون، کشور ایران اسلامی زیرساخت‌های لازم را برای برداشتن گام‌های تکمیلی در همه ابعاد دارد.
سلیمانی با بیان اینکه، متاسفانه کشورمان علی‌رغم داشتن توانایی‌های فراوان با حجم قابل اعتنایی از مشکلات مواجه است، افزود: وقتی به مختصات راه انقلاب و ویژگی‌های حکومت مردم سالاری دینی و آرمان‌های امام راحل و منویات رهبری در عرصه اقتصاد توجه نکنیم و بر محور تفکر جهادی و انقلابی حرکت نکنیم دچار مشکلات اقتصادی، نوسنات ارز، کاهش ارزش پول ملی و... خواهیم شد.
اقتصاد لیبرالی نمی‌خواهیم
رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه الگوی توسعه جمهوری اسلامی ایران باید بومی و متناسب با ویژگی‌های و اقتضائات هر منطقه باشد، بیان کرد: ما نباید اقتصادمان را شبیه لیبرال‌ها اداره کنیم .
وی با اشاره به رسالت مجامع بسیج در استان‌ها برای موفقیت جمهوری اسلامی، افزود: مجامع بسیجی با اولیت‌سنجی و ارائه راه‌کار برای حل مشکلات کشور این رسالت بر عهده دارند تا با همکاری دستگاه‌ها، مشارکت خیرین و کار آفرینان راه‌های میانبر را برای رشد کشور انتخاب و عملیاتی کنند.
سلیمانی فعالیت سپاه کربلا مازندران را در سطح سپاه کشور، برتر ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته 40 هزار پروژه برنامه‌ریزی شد که در این راستا گام‌های جدی و موثری برداشته شده که در اوایل ماه مردادماه 4 هزار و 500 پروژه به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه در استان مازندران هر ماه بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: امروز در آدربایجان غربی قرار است تعداد زیادی از پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.
سلیمانی با اشاره به کارکرد فرهنگی مجامع بسیجی، افزود: باید ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افتخارات استان مازندران در کل تاریخ جمهوری اسلامی را پررنگ دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران قریب به 400 سال مورد تاخت تاز غربی‌ها قرار گرفت و هیچگاه این کشور از هجوم آمریکائی‌ها اروپایی‌ها در امان نبود.
سیطره آمریکا در جهان روز به روز تنگتر شده است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحیه مقاومت و ایثارگری جمهوری اسلامی ایران سبب شد؛ عراق امروز، انصارالله یمن و لبنان توانسته‌اند با مقاومت و استقلال به کشورشان هویت ببخشند و در مقابل شاهد هستیم که سیطره آمریکا در جهان روز به روز تنگتر شده، امروز صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها تنها هستند حتی این دو هم اغلب بر روی یک محور توافق ندارند و این سنت الهی است که یک کشور غارتگر و کودک‌کش دچار مشکلات راهبردی باشد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج با در کنار هم قرار دادن دستگاه‌های مسئول، مردم و خیرین می‌تواند با سرعت بالایی به حل مشکلات مردم اهتمام ورزد و این نیاز است تا اجازه بدهیم مردم نقش خودشان را در عرصه اقتصاد ایفا کنند.
سلیمانی با بیان اینکه، تمام موفقیت ما ریشه در دفاع مقدس دارد، گفت: ورود مردم در صحنه معجره برانگیز است.
آمادگی همکاری سازمان بسیج در حل مشکلات کشور
وی با تشکر از سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران به جهت پیگیری فعالیت بسیج در استان، افزود: سازمان بسیج آماده است در یک فصل جدید، مجامع بسیج با مشخص کردن اولویت و راه‌کارها و با تعامل دستگاه‌های استانی در رفع مشکلات همکاری کند و چنانچه در موضوعاتی نیاز به هماهنگی در سطح کشور باشد اقدامات لازم را انجام دهد.
انتهای پیام

captcha