شرکت بیش از ۳ هزار نو‌آموز سمنانی در طرح‌های نهضت سوادآموزی
کد خبر: 3828458
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

شرکت بیش از ۳ هزار نو‌آموز سمنانی در طرح‌های نهضت سوادآموزی

گروه اجتماعی ــ معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تعهد امسال آموزش و پرورش استان در بخش سوادآموزی، اجرای طرح‌های دانش و مهارت و شایستگی فردی برای سه هزار و ۷۵۸ نفر است.

شرکت بیش از 3 هزار نو آموز سمنانی در طرح‌های نهضت سوادآموزی

به گزارش ایکنا از سمنان، اسماعیل ادهم، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان امروز، 29 تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۶ هزار و ۵۵۹ نفر در سه دوره از کلاس‌های سوادآموزی استان سمنان شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۲ هزار نفر موفق به دریافت مدرک قبولی شدند.

وی ادامه داد: معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان در کنار توجه به مقوله خواندن و نوشتن درصدد اجرای طرح‌های دانش و مهارت و تغییر در ویژگی‌های رفتاری است که در این راستا امسال تعهد برای اجرای طرح سواد‌آموزی برای سه هزار و ۷۵۸ نفر است که از این تعداد ۳۰۰ نفر در طرح‌های مهارت‌آموزی هم شرکت می‌کنند.

ادهم با تأکید بر اینکه بیش از ۲ هزار و ۱۳۹ بی سواد مطلق در سال جاری برای اجرای طرح خواندن و نوشتن و طرح سواد آموزی شرکت می‌کنند که از این تعداد ۷۵۰ نفر اتباع خارجی هستند، بیان کرد: سمنان، شاهرود و گرمسار با توجه به مهاجرت اتباع خارجی بیشترین بی‌سواد را در استان سمنان دارد که با برنامه‌ریزی‌های اصولی برای ریشه‌کنی بیسوادی در این شهرستان‌ها اقدام می‌شود.

معاون سواد‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در کنار توجه به فرآیندهای آموزشی اجرای طرح‌های جانبی مانند طرح کتابخوانی، آموزش نمازخوانی و دیگر فعالیت‌های مکمل برنامه‌ریزی شده، متذکر شد: در سال ۱۳۵۵ حدود ۵۷ درصد از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری استان سمنان باسواد بودند در حالی که در سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری حدود ۸.۵ درصد بی‌سواد شناسایی شدند.

به گفته وی؛ بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بی‌سواد هستند.

انتهای پیام

captcha