اشتغال ۴۹۸ نفر از مددجویان همدانی
کد خبر: 3827880
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

اشتغال ۴۹۸ نفر از مددجویان همدانی

گروه اجتماعی ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان بیان کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری ۴۹۸ مورد شغل برای مددجویان این نهاد در استان ایجاد شده است.

اشتغال 498 نفر از مددجویان همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، شهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری 498 مورد شغل برای مددجویان این نهاد در همدان ایجاد شده است.

وی افزود: در زمینهٔ اشتغال مددجویان 11 میلیارد و 300 میلیون تومان منابع بانکی وامدادی هزینه شده و 52 نفر تاکنون توانسته‌اند به خودکفایی برسند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بیشترین فرصت‌های شغلی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را در بخش کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی و خدمات فنی و توزیعی دانست و گفت: 14 هزار و 648 مورد نظارت از طرح‌ها در این مدت انجام‌ شده است.

عابدی در خصوص درصد ایجاد اشتغال در مناطق شهری و روستایی نیز ادامه داد: در این مدت 172 طرح در مناطق شهری و 326 طرح در مناطق روستایی ایجادشده است که در مناطق شهری با 34 درصد رشد و در مناطق روستایی با 66 درصد رشد همراه بوده است و نشان می‌دهد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی بیشتر بوده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز 408 مورد آموزش بلندمدت و 1033 مورد آموزش کوتاه‌مدت با هزینه 316 میلیون تومان در رشته‌های خیاطی، قالیبافی، آرایشگری، سفالگری، سبدبافی و... انجام‌ شده است.

عابدی در زمینهٔ نسبت رشد ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان در سه‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز گفت: در زمینهٔ تعداد شغل‌های ایجاد شده 15 درصد و از لحاظ مبلغ تسهیلات پرداختی نیز 55 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.
انتهای پیام

captcha