اعتقاد به حجاب از درون خانواده شکل می‌گیرد
کد خبر: 3826390
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

اعتقاد به حجاب از درون خانواده شکل می‌گیرد

گروه اجتماعی ــ مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه‌الرسول(س) نکا، بنیاد خانواده را آغاز مرحله نهادینه‌کردن حجاب خواند و گفت: باور و اعتقاد به حجاب، از درون خانواده شکل می‌گیرد.

اعتقاد به حجاب از درون خانواده شکل می‌گیردزينب ساداتی، مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه‌الرسول(س) نکا در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، به مناسبت روز حجاب و عفاف، گفت: در قرآن کریم شرط رسیدن به مرتبه اصلی انسانیت بعد از ایمان رعایت شاخص‌های الهی ذکر شده است.

وی با بیان اینکه حجاب صرفاً برای زنان نیست، افزود: حجاب یک امر دو سویه است و این در حالی است که از منظر قرآن حجاب تحت عنوان پوشش چشم برای آقایان نیز آمده و رعایت آن بر مردان نیز واجب است.

شرم و حیا؛ زمینه حجاب
ساداتی با اشاره به زمینه شکل‌گیری حجاب، تصریح کرد: شرم و حیا زمینه حجاب است به تعبیری دیگر کسی که حیا ندارد دین ندارد.

وی ایجاد جاذبه در حفظ حجاب و عفاف را حائز اهمیت شمرد و افزود: دین مبین اسلام دستورات دینی را به آرامی در روح و جان آدمی زمینه‌سازی می‌کند، بنابر این باید برای رفع مشکلات و نهادینه کردن تربیت اسلامی از فرایند گام گام اسلام الگوبرداری کنیم.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه‌الرسول(س) نکا، بنیاد خانواده را آغاز مرحله نهادینه کردن حجاب خواند و گفت: باور و اعتقاد به حجاب، از درون خانواده شکل می‌گیرد.

وی راه حل مشکل حجاب را در ایمانی ساختن جامعه دانست و افزود: با توجه به آنکه باور هر شخص روی عمل وی تاثیر می گذارد و عمل شخص برآمده از عقایدش است نقش خانواده نیز در اعتقادات فرد مهم و تاثیرگذار است.

ساداتی با بیان اینکه حجاب در جامعه با کمک حاکمیت فراگیر می‌شود، گفت: فضای مجازی و برای تبیین الگوی حجاب اسلامی، یک فرصت سازنده است و باید برداشت‌های اشتباه از حجاب در جامعه را متذکر شویم.

وی خواستار برپایی همایشی تحت عنوان غیرت آقایان در کنار همایش‌های حجاب شد و گفت: بخشی از افسارگسیختگی زنان در جامعه به بی‌غیرتی مردان‌شان مربوط می‌شود و باید در این مسئله نیز آسیب‌شناسی کرد.
انتهای پیام

captcha