برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا با متجاوزین به وقف
کد خبر: 3824909
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا با متجاوزین به وقف

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری مازندران گفت: متعدیان و متجاوزین به وقف و موقوفات با واکنش سریع، دقیق و قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهند شد و قطعاً این برخورد قضایی و قانونی کم هزینه نخواهد بود.

برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا با متجاوزین به وقفبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران امروز 15 تیرماه در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: سنت حسنه وقف خیرات و برکات زیادی دارد و همه ما به عنوان امانت داران موقوفات، وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای حفظ موقوفات بکار گیریم.
وی با اشاره به نگاه ایجابی و مقابله‌ای دستگاه قضایی استان به موضوع وقف، افزود: در راستای نگرش ایجابی دادگستری مازندران به موقوفات، از وقف، موقوفه، واقف و متولیان خاص و عام وقف در استان حمایت حقوقی و قضایی می‌شود.
اکبری تصریح کرد: متعدیان و متجاوزین به وقف و موقوفات با واکنش سریع، دقیق و قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهند شد و قطعاً این برخورد قضایی و قانونی کم هزینه نخواهد بود.
وی با تاکید بر رسیدگی تخصصی به پرونده‌های مرتبط با وقف در دادگستری استان، ادامه داد: برای رسیدگی به پرونده‌های موقوفات، شعب ویژه اختصاص خواهد یافت تا این پرونده‌ها با توجه به اهمیت، با دقت و سرعت رسیدگی می‌شود.
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه اطاله دادرسی به ویژه در پرونده‌های موقوفات باید کاهش یابد، اظهار کرد: اجرای سریع و دقیق احکام سبب تحقق عدالت و اثر بازدارندگی در موقوفه‌خواری می‌شود.

این مقام قضایی با اشاره به این مطلب که 88 درصد اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود، بیان کرد: لازم است ادارات اوقاف استان با ایجاد حساب کاربری مسیر ارسال اوراق قضایی را تسهیل کنند.
وی با تاکید بر رعایت منویات واقفین و توجه به قانون از سوی متولیان وقف در استان، افزود: با موقوفه‌خواری در استان به شدت مقابله می‌شود.
همچنین، در این جلسه حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران و مسئولان ادارات اوقاف شهرستان‌های استان، نظرات خود را درباره موارد مطرح شده در جلسه ارائه دادند.
انتهای پیام

captcha