مسابقات قرآن؛ جریان‌ساز فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3822756
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

مسابقات قرآن؛ جریان‌ساز فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مسابقات قرآنی اوقاف مازندران گفت: مسابقات قرآنی سبب جریان‌سازی فرهنگ قرآنی می‌شود و نفس برگزاری مسابقات موجی ایجاد می‌کند و علاقه‌مندان به انگیزه انس با قرآن، پایگاه و جایگاه اجتماعی یا جوایز شرکت می‌کنند.

مسابقات قرآن؛ جریان‌ساز فرهنگ قرآنیمحمد رسول مهدوی نماینده مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: سعی برگزارکنندگان این بود که مسابقات در حد مطلوب برگزار شود که به لطف الهی، مسابقات قرآنی اوقاف مازندران با برنامه‌ریزی و به نحو خوبی برگزار شد.
وی افزود: هر چند در برخی از بخش‌ها ممکن است نواقصی باشد، اما این کاستی‌ها که برخی نیز قابل پیش‌بینی نیست در هر برنامه‌ای ممکن است وجود داشته باشد.
مهدوی با بیان اینکه در مجموع اهتمام مسئولان و برگزارکنندگان در سالم برگزارشدن مسابقات و نیزدقت اساتید و داوران قابل تحسین است، تصریح کرد: مجموعه اجرایی دست به دست هم دادن که مسابقات از نظر فنی و اجرایی در صحت کامل برگزار شود.
وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و گستردگی و تعدد شهرستان‌ها در استان مازندران که برگزاری مسابقات را سخت‌تر می‌کند، تلاش مسئولان اوقاف در برگزاری مسابقات شایسته تقدیر است.
نماینده مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه استان مازندران در داوری مسابقات از ظرفیت اساتید و پیشکسوتان بومی و نیز کشوری بهره گرفت، اظهار کرد: تعداد اندکی از متسابقین در بخش آقایان تقاضای بازبینی و تجدید نظر داشتند که درخواست آنها در کمیته فنی بررسی شد و در نهایت تغییر خاصی در نتیجه نداشتیم.
وی با بیان اینکه برخی از معترضین به داوری با خواندن آیین‌نامه از اعتراض خود دست کشیدند، افزود: باید این فرهنگ در میان متسابقین نهادینه شود و اعتراضات که اغلب بی‌مورد است مطرح نشود.
مهدوی درباره برگزاری هر ساله مسابقات گفت: قرآن در بین مسلمانان مهجور است و لازم است خانواده‌ها در ایام فراغت و تحصیل یکی از اولویت‌شان در تربیت فرزندان، مانوس شدن با فرهنگ قرآنی باشد.
وی با بیان اینکه ظهور و بروز بسیاری از قاریان برجسته در کشور محصول برگزاری این مسابقات است، افزود: مسابقات قرآنی سبب جریان‌سازی می‌شود و نفس برگزاری مسابقات موجی ایجاد می‌کند وکسانی که در این حوزه هستند به انگیزه انس با قران یا به خاطر پایگاه و جایگاه اجتماعی و یا جوایز شرکت می‌کنند.
نماینده مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در مسابقات بین‌المللی که هر ساله برگزار می‌شود لازم است نمایندگان جمهوری اسلامی در آن حضور پیدا کنند و برگزاری مسابقات، بهترین روش برای انتخاب بهترین گزینه و نماینده قرآنی است.
انتهای پیام

 

 

captcha