رقابت ۴۰۰ نخبه قرآنی مازندران در آمل
کد خبر: 3821584
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

رقابت ۴۰۰ نخبه قرآنی مازندران در آمل

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قریب به ۴۰۰ نفر از برترین‌های مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی اوقاف و امور خیریه استان مازندران، از دوم تا پنجم تیرماه در امامزاده ابراهیم(ع) آمل به رقابت می‌پردازند.

رقابت 400 نخبه قرآنی مازندران در آملبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف امور خیریه مازندران، امروز، دوم تیرماه‌ در آئین افتتاح مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران که در امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در توجه به قرآن کریم، گفت: قرآن فقط برای آخرت ما نیست و علت مهم مشکلات و گرفتاری‌های مسلمین دوری از قرآن است.
وی با بیان اینکه، در 20 شهرستان استان مازندران 3 هزار و 500 نفر در مسابقات قرآنی اوقاف وامور خیریه مازندران شرکت کردند، افزود: از این تعداد قریب به 400 نفر از برترین‌های اول تا سوم به مرحله استانی راه یافته که از دوم تا پنجم تیرماه در امامزاده ابراهیم(ع) آمل به رقابت می‌پردازند.
حیدری با بیان اینکه مازندران رتبه برتر فعالیت‌های قرآنی را دارد، تصریح کرد: همان‌گونه که جامعه قرآنی برای قرآن ارزش قائل است باید در عمل به قرآن نیز نسبت به دیگران برتر باشند.
وی در پایان سخنانش از دو مفسر بزرگ علامتین جوادی آملی و حسن‌زاده آملی یاد کرد و افزود: شهر آمل شهر علم، فقاهت و تفسیر است و مردان بزرگ و علمای برجسته‌ای در این دیار مدفون هستند.
در ادامه حجت‌الاسلام سید‌جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل، گفت: مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از مدیران کل‌ برتر کشور است و ما از همه دست‌اندرکاران در برگزاری مسابقات قرآنی تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی اجرای طرح «30 مسجد و 30 محفل» را در شهرستان آمل موفقیت‌آمیز دانست و افزود: اولین حوزه علمیه ایران‌، مسجد امام حسن عسکری(ع) است که با نام ناصرالحق اطروش نیز شهرت دارد در آمل واقع شده و این شهر از دیرباز به عنوان شهر علم، فقاهت و فلسفه و عرفان شهره بوده است.
وی با بیان اینکه، علی(ع) در خطبه 193 جمله‌ای نسبت به قرآن دارد که اگر آن را اجرا کنیم همه دغدغه‌های علمای دین مرتفع خواهد شد، افزود: در این خطبه آمده است: «پرهیزگاران کسانی که قرآن را جزء جزء و با تفكّر و انديشه مى‌‌خوانند، با قرآن جان خود را محزون و داروى درد خود را مى‌‏يابند. وقتى به آيه‌ اى برسند كه تشويقى در آن است، با شوق و طمع بهشت به آن روى آورند، و با جان پر شوق در آن خيره شوند، و گمان مى‏برند كه نعمت‏هاى بهشت برابر ديدگانشان قرار دارد، و هر گاه به آيه‌ اى مى ‏رسند كه ترس از خدا در آن باشد، گوش دل به آن مى‏ سپارند، و گويا صداى بر هم خوردن شعله‏ هاى آتش، در گوششان طنين افكن است، پس قامت به شكل ركوع خم كرده، پيشانى و دست و پا بر خاك ماليده، و از خدا آزادى خود را از آتش جهنّم مى‌‏طلبند.
امام جمعه بابل با بیان اینکه کسی که در سفره قرآن بنشیند هیچگاه گمراه نخواهد شد، اظهار کرد: امروز که بر سفره امنیت و آرامش هستیم به سبب عمل به مفاهیم قرآن است.
وی افزود: مسابقات قرآنی و خواندن قرآن باید به گونه‌ای باشد که مفاهیم قرآنی در زندگی و عمل و رفتارمان نقش ببندد و بتوانیم اثر وضعی آن را درک کردیم.
مرتضوی گفت: اگر بخوهیم کشور از همه گرفتاری‌ها، اختلاص و مشکلات عدیده دور باشد باید قرآن در زندگی آحاد ملت نقش داشته باشد.
انتهای پیام

captcha