برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران
کد خبر: 3818652
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری چهل و دومین دوره مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم استان مازندران، گفت: در این دوره از مسابقات 3 هزار شرکت‌کننده حضور دارند.

برگزاری چهل و دومین دوره  مسابقات قرآن کریم مازندران حجت‌الاسلام مصطفی سیفی کناری، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با اشاره به برگزاری چهل و دومین دوره مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف مازندران، اظهار کرد: این مسابقات از روز شنبه 18 خرداد ماه آغاز شده و تا  25 خردادماه ادامه دارد.
وی افزود: این دوره از مسابقات در هشت رشته آوایی شامل حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی و چهار رشته معارفی؛ «حفظ و معارف موضوعی»، «حفظ و معارف حدیث»، «تفسیر قرآن کریم» و «تفسیر قرآن ویژه اهل سنت» برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: چهار رشته نغمات دینی، هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه قرآنی و انشاد انفرادی و تک خوان محور از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات است.
 سیفی کناری با اشاره به اینکه چهل و دومین دوره شهرستانی مسابقات قرآن کریم مازندران شهرستان‌های سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: 3 هزار نفر از شرکت کنندگان برادر و خواهر در این دوره از مسابقات حضور دارند.
وی با بیان اینکه نفرات برتر هر رشته به مرحله استانی راه پیدا می‌کند، گفت: مرحله استانی این مسابقات نیز در تیرماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

captcha