شعار امام خمینی(ره) بازگشت به اسلام ناب و بازخوانی هویت اسلامی- ایرانی بود
کد خبر: 3817277
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۴

شعار امام خمینی(ره) بازگشت به اسلام ناب و بازخوانی هویت اسلامی- ایرانی بود

گروه معارف- امام جمعه نکا گفت: شعار امام خمینی(ره) بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) از اسلام آمریکایی و بازخوانی هویت اسلامی ایرانی بود.

شعار امام خمینی(ره) بازگشت به اسلام ناب و بازخوانی هویت اسلامی ایرانی بودبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران دیروز 14 خردادماه در سی‌امین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نکا، این ایام را بهترین فرصت برای تبیین و بازخوانی شاخصه‌ها و ویژگی‌های امام راحل دانست و گفت: امروز مراقبت جدی و جلوگیری از تحریف اندیشه‌ها و انحراف از خط راستین امام امری ضروری و مهم است.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش کردند تا در خط امام راحل انحراف ایجاد کنند، افزود: امروز شناخت شاخصه‌های راه امام برای تداوم انقلاب و حفظ دستاورد‌های آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
لائینی تبیین و بازخوانی ویژگی‌های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مراقبت جدی و جلوگیری از تحریف اندیشه و انحراف از خط راستین امام خمینی (ره) بسیار مهم است.
وی با اشاره به اصول اولیه اسلام ناب محمدی و ویژگی‌های احیای آن به عنوان مکتب جامع و جهانی در اندیشه امام خمینی(ره)، گفت: شناخت ابعاد مختلف شخصیت پرجاذبه امام خمینی(ره) و مجاهدت‌های ایشان در بنیانگذاری و تاسیس جمهوری اسلامی و برپایی خیمه انقلاب مسئله‌ای مهم است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه نکا با اشاره به نظریه اسلام ناب، به عنوان یکی از بنیانی‌ترین وجوه اندیشه‌ی سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: بازگشت به اصول اولیه مکتب اسلام یکی از انگیزه‌های اصلی امام راحل در برخورد با حکومت‌های فاسد و خیزش و بیداری علیه نظام سلطه بود.

لائینی با بیان اینکه به واقع امام راحل را می‌توان پیام‌آور عزت مسلمین و ملت ایران خواند، بیان کرد: شعار امام خمینی(ره) بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) از اسلام آمریکایی و بازخوانی هویت اسلامی ایرانی بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، زهد، تقوا و خدامحوری، تکلیف‌مداری و احیای هویت اسلامی و هویت یابی فرهنگی، استکبار ستیزی و سازش ناپذیربودن در برابر مستکبران جهانی، تاکید بر بیداری و وحدت مسلمانان و تشکیل امت واحده جهانی، تبیین واحیای ولایت فقیه، اهتمام به مردم سالاری دینی و عدالت طلبی را از مهم‌ترین شاخصه‌های امام راحل و مکتب سیاسی ایشان عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha