نقش اعتقادات در قبولی عبادات/ ولایتمداری شرط قبولی نماز
کد خبر: 3815745
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

نقش اعتقادات در قبولی عبادات/ ولایتمداری شرط قبولی نماز

گروه معارف- یک کارشناس مذهبی این کارشناس مذهبی گفت: اعتقادات و باورهای قلبی که مسیر کلی حرکت را مشخص می‌کنند، در میزان قبولی اعمال و عبادات مؤثرند، چون هم در نگرش آنسان تاثیر می‌گذارند و هم در الگو برداری و انتخاب مسیر هدایت و سعادت، نقشی تعیین کننده دارند.

نقش اعتقادات در قبولی عبادات/ ولایتمداری شرط قبولی نمارحجت الاسلام رضا محمدی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با بیان اینکه، یکی از موانع عدم  قبولی نماز، نداشتن حضور قلب است، اظهار کرد: قبول نشدن به معنای بی‌خاصیت بودن نماز نیست، بلکه به این معنا است، وقتی نماز قبول نشود بقیه اعمال هم قبول نمی‌شود، گرچه فرد وظیفه اش را انجام داده است.
وی افزود: سبک شمردن نماز، غیبت کردن، عاق والدین شدن، نگاه به پدر و مادر از روی خشم، نشوز زن نسبت به شوهر و پرداخت نکردن زکات از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند تا نماز فرد مورد قبول واقع نشود. 
 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شرب خمر نیز از جمله مواردی است که باعث می‌شود تا ۴۰ روز نماز انسان قبول نشود، همچنین کسی امامت نماز جماعتی را برعهده بگیرد در حالیکه مردم دوست ندارند این فرد امام جماعت آنها باشد، باعث عدم قبولی نماز فرد می‌باشد.  
 محمدی با تاکید بر اینکه پذیرش ولایت اهل بیت(ع) عامل اصلی قبولی نماز است، گفت: اگر ولایت پذیری نباشد، فرد هرچند همه عمرش را  نمار بخواند و هر سال هم حج انجام دهد و همه اموالش را در راه خدا انفاق کند، هیچ کدام در نزد خدا قبول نخواهد شد. 
وی افزود: مسئله امامت يكي از مسائل مهم اعتقادي است كه تبعيت از آن تبعيت از خدا و رسولش مي باشد و كسي كه به خدا و رسول او اعتقاد دارد بايد سخنان و دستورات آنها را در زندگي خود اطاعت كند و پشت كردن به دستورات آن ها در واقع عدم تبعيت از خدا و رسولش است.
این کارشناس مذهبی گفت: اعتقادات و باورهای قلبی که مسیر کلی حرکت را مشخص می‌کنند ، در میزان قبولی اعمال و عبادات مؤثرند، چون هم در نگرش آنسان تاثیر می‌گذارند و هم در الگو برداری و انتخاب مسیر هدایت و سعادت نقشی تعیین کننده دارند. به همین خاطر و بر اساس دلایل متعدد یکی از شرایط قبولی عبادات انسان پذیرش ولایت ائمه معصومین(ع) هستند که پس از پیامبر اسلام(ص) مشعل هدایت جامعه را در دست دارند. 
وی افزود: در روایات آمده است: خداوند ما اهل بیت را باب (معرفت و شناخت) خود قرار داد. پس هر کس از پذیرش ولایت ما عدول کند و یا دیگری را برتر از ما بداند، از راه الهی منحرف گشته است.
انتهای پیام
 
captcha