۴۰ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند
کد خبر: 3805561
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
در فارس؛

۴۰ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از آزادسازی ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر سخائی، رئیس اداره حقوقی و املاك كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، امروز، 2 اردیبهشت‌ماه گفت: سال گذشته و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 40 زندانی جرائم غیرعمد با هماهنگی ستاد دیه استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
وی همچنین از ارائه 12 هزار و 46 مورد خدمت حقوقی به مددجویان تحت حمایت این اداره‌كل خبر داد و افزود: هدف از ارائه خدمات به مددجویان، حل مشکلات حقوقی آنان است.
سخایی اظهار کرد: قرارداد، مشاوره، اظهارنامه حقوقی، دادخواست و شکوائیه، لایحه دفاعی، شرکت در جلسات دادرسی و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان فارس از فعالیت‌های اداره حقوقی کمیته امداد استان فارس است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین خدمات ارائه‌شده توسط این اداره به مددجویان در سال 97، در زمینه‌های بررسی وتنظیم قرارداد، پیگیری پرونده‌های دعاوی خانواده و مشاوره حقوقی بوده است، گفت: 156 وکیل در سراسر استان به‌صورت رایگان و با هدف حل مشکلات حقوقی مددجویان با کمیته امداد فارس همکاری دارند.
سخایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون سه فقره تفاهم‌نامه حقوقی با نهادهای مرتبط ازجمله کانون وکلا و مرکز مشاوران حقوقی و سازمان زندان‌ها منعقد شده است، گفت: 3 شعبه حل اختلاف نیز برای رفع مشکلات خانواده‌های مددجویان در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان فارس یادآور شد: 379 مورد لایحه دفاعیه برای ارائه به مراجع قضایی، 317 دادخواست و 62 شکوائیه و انجام 8 هزار و 537 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در سال ۹۷ است.
سخایی در پایان اظهار كرد: تعداد 209 مورد استعلام و اظهارنامه حقوقی، هزار و 284 مورد تنظیم قرارداد و 12 هزار و 46 مورد خدمت حقوقی در سال گذشته به نيازمندان و مددجويان ارائه شده است.
انتهای پیام

captcha