تلاش تونس برای جلوگیری از ورود مساجد در انتخابات
کد خبر: 3792680
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

تلاش تونس برای جلوگیری از ورود مساجد در انتخابات

گروه بین‌الملل ــ دولت تونس پویشی را برای جلوگیری از ورود مساجد و عبادتگاه‌ها در امور سیاسی و مسائل مربوط به انتخابات راه اندازی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری ارم؛ احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس امروز (شنبه) در دیدار خود از استان قیروان اعلام کرد: دولت برای جلوگیری از ورود مساجد و عبادتگاه‌ها در امور مربوط به انتخابات و مسائل سیاسی پویشی را راه اندازی کرده است.

وی گفت: وزارت امور دینی تونس 2730 برنامه  دینی برای مشارکت در 19 کنفرانس علمیِ گفت‌وگومحور در استان‌های مختلف کشور برای سال 2019 آماده کرده است.

عظوم تأکید کرد: این برنامه برای آماده‌سازی منشور «شرف» ویژه امامان جماعت با هدف دور کردن مساجد از فعالیت‌های سیاسی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: امامان مساجد باید به منشور شرف پایبند باشند و به زودی کتابچه راهنمای امام مساجد نیز منتشر می‌شود که مطالب آن عینی‌تر خواهد بود.

وی همچنین گفت: حدود 260 جمعیت در مساجد مشغول فعالیت هستند که بر بیشتر آنها نظارتی انجام نمی‌شود.

وزیر امور دینی تونس افزود: امروز در تونس هیچ مسجدی خارج ار نظارت دولت نیست اما از 3390 مسجدی که بعد از انقلاب تونس ساخته شده، 393 مسجد بدون مجوز ساخته شده‌اند و دولت به زودی وضعیت آنها را بررسی خواهد کرد.

یادآور می‌شود، بر اساس آمار سال 2017 میلادی 4480 مسجد در تونس وجود دارد که بیش از 18 هزار مسئول دینی بر امور آنها نظارت دارد.

انتهای پیام

 

captcha