اظهارات شیخ نعیم قاسم درباره آوارگان سوری و مخالفان بازگشت آن‌ها
کد خبر: 3792674
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲

اظهارات شیخ نعیم قاسم درباره آوارگان سوری و مخالفان بازگشت آن‌ها

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: حضور آوارگان سوری که تعداد آن‌ها به بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر رسیده است به یک مشکل واقعی برای لبنان تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی در لبنان بیان کرد: لبنان قادر به تحمل ادامه این وضعیت با وجود گذشت هفت سال از بحران سوریه نیست که نشانه‌های گشایش و بهبود اوضاع در آن ظاهر شده است.

وی افزود: مناطق امن و باثبات در سوریه وجود دارد و دولت سوریه بارها برای بهبود خدمات رسانی پس از پیروزی بر پروژه‌ای که به دنبال ویرانی سوریه بود، تلاش کرده است.

شیخ قاسم گفت: چرا آوارگان به شیوه امن و به شیوه باثبات به سوریه برنمی‌گردند، به این دلیل که قطعنامه بین المللی که آمریکا ناظر آن بود، مانع بازگشت آوارگان سوری به سوریه است تا به جهانیان القا کنند که سوریه باثبات نیست و سوریه نمی‌تواند به وضعیت طبیعی خود بازگردد و دلیل آن، وجود آوارگان در لبنان است.

وی افزود: اما پس از ناتوانی در استفاده از برگه‌های مستقیم و همچنین شکست در استفاده از گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌ها با پول کشورهای عربی خلیج(فارس) و توطئه منطقه‌ای بین المللی و نیز پس از شکست در تسلیم نظام سوریه، تنها یک برگ برنده در برابر آنها باقی مانده و می‌خواهند از آن در حل سیاسی استفاده کنند و آن مسئله آوارگان است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ما در راستای آنچه مصلحت و منفعت لبنان است، گام برخواهیم داشت و به هیاهوها توجه نخواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha