آموزش قواعد عربی و تجوید قرآن، بر چینی اولویت دارد
کد خبر: 3792475
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
واکنش کاربران به تفاهم‌نامه ولیعهد سعودی؛

آموزش قواعد عربی و تجوید قرآن، بر چینی اولویت دارد

گروه بین‌الملل ـ تفاهم‌‌نامه ولیعهد سعودی با دولت چین برای تدریس زبان چینی به‌عنوان یک واحد آموزشی در مدارس و دانشگاه‌های عربستان، موجی از تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور را به دنبال داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‎ای القدس العربی؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی با طرح پرسشی درباره اهمیت این موضوع نوشتند: این اقدام در حالی قرار است انجام شود که  هنوز بسیاری از دانش‌آموزان سعودی قواعد زبان عربی و تجوید قرآن را به خوبی نمی‌دانند.

هشتک «درج زبان چینی در برنامه‌های درسی»  با 19 هزار توئیت از سوی کاربران سعودی در صدر لیست ترندهای توئیتر در عربستان قرار گرفت.

فهد زهرانی، از فعالان سعودی عرصه شبکه‌های اجتماعی در این باره نوشت: «ما در تدریس زبان انگلیسی شکست خوردیم و اکنون می‌خواهیم همین تجربه را در رابطه با زبان چینی تکرار کنیم. مهم این است که به جهانیان بگوئیم دروس ما به روز است و دانش‌آموزان ما زبان‌های مختلف را می‌آموزند. برای اطلاع وزیر محترم می‌گویم. آیا اطلاع دارید که بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان کشور زبان عربی را فقط در حد صحبت کردن می‌دانند و از قواعد آن و تجوید قرآن چیزی نمی‌فهمند؟»

گفتنی است؛ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سفر به چین توافقنامه‌ای را مبنی بر آموزش زبان چینی به‌عنوان یکی از دروس ارائه شده در همه مراحل تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌های عربستان امضا کرد.

سفر بن سلمان در چارچوب سفرهای وی به کشورهای آسیایی به منظور بهبود روابط این کشور با دیگر کشورها که در اثر کشته‌شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول دچار خدشه شده بود، صورت گرفت.

انتهای پیام

captcha