مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی برگزار شد
کد خبر: 3792464
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
طی دو روز رقابت؛

مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه – مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی با حضور نزدیک به یکصد نفر متسابق آقا و خانم از 20 کشور جهان در سالن شهید صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی برگزار شد

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به بین‌المللی‌ترین رویداد قرآنی کشور که هر سال از سوی جامعه المصطفی علاوه بر ایران در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از رقابت 13 هزار متسابق در دوره مقدماتی، نیمه نهایی روزهای دوم و سوم اسفند ماه شاهد برگزاری مرحله نهایی این دوره از مسابقات در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم بودیم.
حجت‌الاسلام والملسمین دکتر محمد حسین رفیعی افزود: در این مرحله که با حضور اساتید و متخصصان عرصه داوری و ارزیابی رشته‌های مورد نظر همراه بود قریب به  یکصد نفر در رشته‌های «حفظ کل»، «قرائت تحقیق»، «قرائت ترتیل»، «حفظ 15» طی دو روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی یادآور شد: در مرحله نهایی آقایان 77 نفر، بانوان 18 نفر، برگزیدگان ادوار گذشته جشنواره (برادران) 10 نفر، کارمندان 9 نفر به رقابت پرداختند که در روز اختتامیه از هر رشته 3 نفر رتبه برتر معرفی و جوایزی دریافت خواهند کرد.
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی اضافه کرد: همزمان با مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها، برای اولین بار مسابقات ویژه‌ای با حضور برگزیدگان خانم و آقا در رشته‌های «حفظ کل»، «حفظ 15 جزء»، «قرائت تحقیق» و «قرائت ترتیل» که در ادوار گذشته جشنواره موفق به کسب رتبه اول شده‌اند برگزار شد.
مدیرکل قرآن و عترت جامعه المصطفی تصریح کرد: این دوره از مسابقات بنا بر گفته داوران و حضار حاضر در سالن شاهد رویدادهای جالبی بودند که نمونه بارز آن آقای ساندرز قاری ساح عاج بود که بالاترین نمره را به خود اختصاص داد.
یادآور می‌شود، آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در پنجم اسفندماه از ساعت 19 با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و قرآنی کشور در سالن قدس مجمتع موزش عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
 
captcha