اختصاص ۱۰ درصد از مناصب مدیریتی ایلام به بانوان تا پایان شهریور ۹۷
کد خبر: 3771718
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

اختصاص ۱۰ درصد از مناصب مدیریتی ایلام به بانوان تا پایان شهریور ۹۷

گروه اجتماعی - استاندار ایلام خواستار پاسخگویی دستگاه‌هایی که کمتر از ۱۰ درصد پست‌های مدیریتی خود را از بانوان انتخاب کرده اند، شد.

اختصاص 10 درصد از مناصب مدیریتی ایلام به بانوان تا پایان شهریور 97
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام در سومین جلسه شورای راهبری توسعه منابع استان از اختصاص میانگین 18 درصد مناصب مدیریتی استان به بانوان خبر داد و اظهار کرد: در جلسه قبل این شورا مقرر شد که تا پایان شهریورماه 10 درصد پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی به بانوان اختصاص یابد که متاسفانه در برخی دستگاه‌ها این مهم محقق نشده است.
وی با تاکید بر اینکه در جلسه آینده این شورا اداراتی که کمتر از 10 درصد از پست‌های مدیریتی خود را به بانوان اختصاص داده‌اند، علت عدم اجرایی شدن این تصمیم را اعلام کنند، تصریح کرد: در برنامه تحول اداری ابلاغ شده از طرف دولت دستگاه‌ها موظف شده‌اند تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه حداقل 30 درصد پست‌های مدیریتی خود را به بانوان اختصاص دهند و در این راستا دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به انتصاب بانوان توانمند دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.
استاندار ایلام در خصوص رعایت حقوق شهروندی و رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: باید برای دستیابی به آمارهای واقعی پژوهش میدانی در این خصوص در سطح ادارات استان صورت گیرد و میزان رضایتمندی مردم و رعایت حقوق شهروندی در استان به‌صورت واقعی مشخص شود.
نماینده‌‌ عالی دولت در استان بر همدلی و هم‌افزایی مدیران با یکدیگر تأکید کرد و گفت: مدیران از حاشیه‌های سیاسی و مسائل مدیریتی بین یکدیگر دوری کنند و در ارائه گزارش‌ها و آمارها به مرکز در خصوص یک موضوع واحد اتفاق نظر لازم را با یکدیگر داشته باشند‌.
وی بر واگذاری پروژه‌ها بر بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مدیران نباید در این زمینه تنگ‌نظری کنند و تمام تلاش خود را برای اجرای تصمیمی که نظام گرفته به کار گیرند.
انتهای پیام
captcha