نسخه مقابله با جنگ سخت و نرم در قرآن آمده است
کد خبر: 3771477
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
امیردریادار سیاری تأکید کرد:

نسخه مقابله با جنگ سخت و نرم در قرآن آمده است

گروه مسابقات ــ رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده آجا در مراسم پایانی سی‌وهشتمین مسابقات قرآن این ستاد، گفت: نسخه مقابله با جنگ سخت و نرم و کسب آمادگی برای نشان دادن توان بازدارندگی کشور در قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم پایانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش، امروز، 20 آذرماه با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده آجا، جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش و نیروهای مسلح در سالن همایش ولایت این ستاد برپا شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط محمدجواد جابری، رتبه برتر این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق آغاز و در ادامه، سرود ملی کشورمان پخش شد. سپس پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) و کلیپی از سخنان فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری درباره فهم قرآن و تشریح روند برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات ستاد آجا، ادامه برنامه آغازین مراسم بود.

قرآن؛ نسخه کسب آمادگی برای بروز توان بازدارندگی‌ کشور
حجت‌الاسلام والمسلمین صنعت‌پور، رئیس عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا به ارائه گزارش از این دوره مسابقات پرداخت و گفت: در مرحله مقدماتی، حدود هزار نفر حضور داشتند که از این تعداد 150 نفر به مرحله سراسری ستاد آجا راه پیدا کردند و 50 نفر برگزیده این مرحله با منتخبان چهار نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی طی دی ماه رقابت خواهند داشت. این مسابقات در رشته قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزای 1، 25،20،15،10،5،3 و مفاهیم قرآن در دو سطح یک و دو و رشته اذان برگزار شد.
در ادامه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده آجا به سخنرانی پرداخت و با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی باید همواره روبه پیشرفت باشد و این جز با همدلی و وحدت به دست نمی‌آید، گفت: پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان و استکبار جهانی، هنوز به دنبال تأمین منافع غیر مشروعی است که برای خود تعریف کرده و از دست داده است  و قطعاً هیچ‌گاه به آن دست پیدا نخواهند کرد.
سیاری با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی است، اظهار کرد: دشمن با ایجاد اختلاف قومی و قبیله‌ای، شبیخون فرهنگی و ... در حال حاضر با فشار در دو بعد اقتصادی، فرهنگی و راه‌اندازی جنگ نرم در تلاش است تا با اعمال تحریم‌های اقتصادی، بتواند بی‌ثباتی و ناامنی را در کشور به وجود بیاورد و این سیاست کلی است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، مد نظر داشته است.

قرآن؛ نسخه کسب آمادگی برای بروز توان بازدارندگی‌ کشور
وی گفت: در بُعد فرهنگی نیز تسلط بر مغزهای جوانان که آینده‌سازان کشور هستند، مد نظرشان است تا با این روش بتوانند بر باورها و اعتقادات تسلط پیدا کنند و آن هنگام است که قرائت قرآن و برگزاری مسابقات معنا ندارد و ارزش‌های دینی از بین می‌رود و هنگامی که فکر تغییر کند، عمل و اعتقادات تغییر می‌کند.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده آجا بیان کرد: جنگ سخت، همراه با سروصدا و هزینه‌های بالا و کشته شدن تعداد بالایی از افراد است، اما جنگ نرم بدون صدا، تنها با تسلط بر افکار است.
وی با تأکید بر اینکه جوانان باید وضعیت موجود را بدانند و از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان آگاه باشند، ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، قرآن، کتاب حیات است، یعنی اگر بخواهند، حیات را از شما بگیرند، قرآن را از شما دور می‌کنند.

قرآن؛ نسخه کسب آمادگی برای بروز توان بازدارندگی‌ کشور
سیاری با اشاره به توطئه‌های دشمنان و نسخه‌های قرآنی، اضافه کرد: دشمن، اختلاف قومی و قبیله‌ای راه انداخت و حال آنکه نسخه مقابل آن که وحدت و همدلی است در قرآن آمده است. ترور را راه انداخت و حال آنکه برای حفاظت و ایجاد امنیت در جامعه در کتاب حیات، آیاتی آمده است و در زمینه جهاد و جنگ سخت نیز در قرآن آیاتی است، پس باید در مقابل فتنه‌های دشمن و توطئه‌های آنها به این کتاب آسمانی مراجعه کرد.
وی تاکید کرد: نسخه مقابله با جنگ سخت و کسب آمادگی برای نشان دادن توان بازدارنده کشور در قرآن است. در مباحث اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها باز در قرآن مطالبی آمده است. ابزار تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، رسانه‌ها، فضای مجازی و فیلم‌هاست و دشمن و استکبار جهانی از این لحاظ توانمندی دارند.

قرآن؛ نسخه کسب آمادگی برای بروز توان بازدارندگی‌ کشور
وی با اشاره به اینکه از جمله نسخه مقابله با جنگ نرم، بصیرت است که در قرآن نیز به آن تصریح شده، افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، بصیرت، قطب نمای حرکت در فضای آلوده و غبار آلود امروز است. قرآن، کتاب حیات است و باید همه جامعه مسلح به علم قرآن باشند و برای آن تنها قرائت قرآن کافی نیست، بلکه عمل به معارف و تمام نسخه‌های قرآنی مهم است.
در پایان از نفرات منتخب هر رشته با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha